Gå til innhold
  • Bli medlem

Isbad etter en lang dag


Torodd

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ser at fotball, rugby og andre idrettsmenn som skal trene/spille flere dager i strekk kaster seg i et isbad etter dagens trening. Tanken er at melkesyra fjernes fra muskelaturen og alt det andre som jeg ikke vet navnene paa (se linker under mitt innlegg).

Jeg skal sykle en syv dagers/1000 km tur for kreftforeninen neste aar og kunne godt tenke meg noe som fjerner melkesyra og smertefulle kramper i begge bein (lite morsomt i sovepose og telt !!) etter dagens etappe. De av dere som tar flere dagers turer i fjellet har vel samme problem og behov. Vi snakker her ogsaa om senskader i livet med menisker som er gaaene og hofteoperasjoner.

Hittil har jeg selv brukt litt tigerbalsam samt brukt neste morgen paa aa sykle meg inn igjen. Men jeg har ikke den luksusen neste sommer + at jeg er en gammel mann, moden for den evige hvile. Jeg er ogsaa litt engstelig for senskader da friske bein kunne vaere kjekt aa ha ogsaa om 40 aars tid.

Har ideen om isbad i havet/i et fjellvann etter en dag sykling/vandring noe for seg for en langdistanse syklist og langdistanse vandrer ?

Noen linker under, men besvar heller mitt spm fra vaart felles staasted.

http://sportsmedicine.about.com/od/sampleworkouts/a/Ice-Bath.htm

http://www.runnersworld.com/article/0,7120,s6-241-285--12810-0,00.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Srx (Ron)

Kansje best med trippel, kvartett eller kvintettbål om man skal sitte midt i?

Fikk rare bilder i hodet her, en naken mann som springer rundt og fyrer/vedlikeholder masse bål for deretter å sette seg midt i mellom. :roll:8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he , hadde vært morsommt å vært flue på veggen da.

Jeg kan godt sitte rundt bålet, men isbading er nok ikke noe for meg, liker å holde meg varm.

Er pingle når det gjelder kaldt vann. :roll:

Ingenting er som å hoppe splitter naken uti en iskald bekk/tjern, for så å varme seg rundt et glovarmt bål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.