Gå til innhold
  • Bli medlem

Alle norges 430 kommunetopper tatt


askogvoll

Anbefalte innlegg

Annonse

Tror ikke det er mange som har gjort dette før dem nei. En stor prestasjon, og gratulerer med fullført prosjekt! 8) Samler selv på kommunetopper, men blir nok ikke hele Norge. Synes det blir for mye reising mtp toppene i nord for Sør-Trøndelag. Så jeg tar alle fra Sør-Trøndelag og sørover+"kremtoppene" nord for.

Et slikt prosjekt som Otto, Inger Lise og Johan har gjennomført må vel være å ta kjentmannsmerket for hele Norge. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en figur til som har gjort denne bragden. Det er vel også såvidt jeg har forstått en eller flere av disse i artikkelen som strengt tatt ikke har vært på alle da de ikke var på Stjerntindens høyeste punkt i Flakstad eller hvor det var. Der er det visst en litt mer tricky tur opp på det høyeste punktet.

Men samma det. Mange fine (og sikkert noen potte kjedelige) toppturer må det ha vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et godt stykke arbeid og mye reising. Gratulerer med gjennomførte turer og spesielt til Johan Solberg, som er den eneste av de 3 som kom seg helt opp på Stjerntinden. Ser frem til neste nummer av Fjell og vidde der prosjektet omtales. Avslutningen på Trænstaven lot vente på seg pga mye drittvær nordover de siste ukene, men de fant til slutt en dag med farbart vær for å nå opp, slik at trykkefristen nås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en lettere og lettere oppgave med årene, antall kommuner kommer til å gå kraftig ned :)

Jeg kan vanskelig tenke meg noen finere måte å se landet på enn å gå på kommunetopper, en blir etter hvert temmelig godt kjent. Men det å dure av gårde på en topp bare fordi det er en kommunes høyeste punkt, i tjukk tåke eller regnvær med null sikt, den har jeg aldri forstått. Det er en del toppturer i denne kategorien blant de som samler kommunetopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samlerlisten som definitivt skiller menn fra gutter måtte være (istendenfor å gå etter den høyeste i hver kommune) å heller bestige den med høyest primærfaktor eller den som er teknisk vanskeligste (ad enkleste rute).

Det er artig hvordan tråden begynte som en hyllest til noen som hadde bægga alle kommunetopper, men ikke overraskende utviklet seg til en dissing av samme prestasjon. :!: Og særlig når man selv er trygt posisjonert i godstolen og ikke har tenkt seg på tur på leeenge. :):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til listekomplettørene! Mange fine turer på en slik liste, men også mange mindre interessanter turer som må gjennomføres kun for å komplettere lista.

Samlerlisten som definitivt skiller menn fra gutter måtte være (istendenfor å gå etter den høyeste i hver kommune) å heller bestige den med høyest primærfaktor eller den som er teknisk vanskeligste (ad enkleste rute).

Jeg mener å huske at du hadde tre veldig interessante lister du gikk etter, Marmolejo. Hvilke var det igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske at du hadde tre veldig interessante lister du gikk etter, Marmolejo. Hvilke var det igjen?

Irriterende god hukommelse du hadde.

Ettersom du siterte min "skiller menn fra gutter" kommentar er det for sent for meg å trekke den tilbake. :):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, gutter/ menn.

Det har vært en stor og slitsom opplevelse å være med Johan og Otto på tur.Skuffelsen var stor da vi stod ved varden og kunne konstantere at vi ikke kom opp de siste metrene på Stjernetind i Lofoten.Det holdt ikke med fjellsko og en tau-stump i sekken.Ga Johan beskjed. Han tok med seg Torbjørn Orkelbog og mye utstyr.Heldigvis kom de opp.Torbjørn blir med Otto og meg til sommeren,slik at vi får de siste metrene. :) Vårt mål har vært å ta høyeste punkt i hver kommune, ikke å være de første. Vi sitter med over 2000 bilder og hodet fullt av minner.Bare vi ikke får Altzheimer :? Til Morten: Kan si det har vært noen potte kjedelige toppturer, men vi kan le av basking i kratt og kjerr nå :D Til Joker:Ja, det er deilig og vemodig at det nå er over.Har snakket med Kartverket mange ganger disse tre årene.De har et ønske om å koke ned alt til 100 kommuner.HeHe. Til 500fjell: Du er helt rå til å gå i fjellet.Følger deg på lista. :D men du mååå prøve å få med deg noen av toppene i nord.Der har vi hatt stooore opplevelser.Skal nå bytte ut kuldekrem med sminke og fjellsko med høye sko noen uker. Regner med å få litt spring i beina etter hvert. Så er vi i gang igjen. God helg til dere alle. Inger Lise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 500fjell: du mååå prøve å få med deg noen av toppene i nord.Der har vi hatt stooore opplevelser.

Absolutt! Var på Nord-Norgetur sommeren 2007, og fikk oppleve mye av naturen den landsdelen har å by på. :) Kommer helt sikkert til å ta en tur nordover for å gå fjellturer, men da konsentrere meg om de gjeveste toppene, ikke nødvendigvis alle kommunetoppene (det krever mer enn et par ukers ferie). Vil også vurdere andre topper som ikke er k.topper (Stetind, Hamarøyskaftet, Svolværgeita etc.).

Nok en gang gratulerer til dere med vel gjennomført målsetting, og lykke til med neste forsøk på Stjerntind! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sondre :)

Når vi drar nordover igjen skal vi også gå på Stetind.

Det blir normalruta for oss der. :wink: Hadde vært morro å tatt noen topper sammen. Frode på wwv skal legge ut øy topper over 100 meter som Otto har registrert. ca 250 totalt.

Det blir neste mål for oss. :)

Regner med at det kan bli noen som er som Trænstaven . Det var en utrolig gøyal topp. Egil Fjellheim i Rana Spesialsport var med oss og gjorde turen til et eventyr. :D Ps. Frode skal komme med en ny side nå. Skal også lage en fellestur for kommunejegere og ellers alle som vil være med. :D

Inger Lise :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dagens Aftenposten var det en side om disse tre sine prestasjoner. Får forresten gratulere med fullført prosjekt. Imponerende. I avisen oppga de som de fem flotteste turene, to på Vestlandet og tre i Nord-Norge (i tilfeldig rekkefølge): Lodalskåpa, Suliskongen, Helldalsisen, Møysalen og Hornindalsrokken.

Ellers ble jeg først for kort tid siden oppmerksom på nettsiden wwv.no. Veldig artig å lese om bestigninger av noen av mine heimfjell, Strandtinden, Tomskjevelen og Trænstaven. På den første fant jeg til og med en link til en turrapport jeg selv hadde skrevet for noen år siden.

post-66-133474663657_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet at folk har gått opp på Trænstaven uten sikring. På denne tiden av året når gress og fjell er glatt anbefaler vi tau. Vi brukte 4 taulengder opp. Det er laget 4 faste standplasser opp. Vi rappelerte en tau lengde ned pluss vanlig taubrems på resten.

Skal tilbake dit med ungdommen vår til sommeren så da er det bare å henge seg på. På Higravtind er det fornuftig med tau, spesielt ned de 7-8 første metrene. :wink: Torbjørn graderer Stjernetind på høyde med Storen. :) På Steintind ( Svartisen ) hadde vi med stegjern, men fikk ikke bruk for dem. Innsteget til fjellet hadde ikke fått glippe da vi var der. :D

Inger Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.