Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna trollveggen eller andre slitesterke klær.


Aalstad

Anbefalte innlegg

Samboeren min er på utkikk etter ny membrandress. Et ufravikelig krav er slitestyrke fordi klærne blir brukt på redningshundtrening. Klærne blir derfor nesten daglig utsatt for ivrige hundeklør, skarpe steiner, spisse greiner osv.

Jeg har den gamle Norrøna trollveggen buksa, og den har vært med meg i flere år og ser fremdeles ny ut. Rift med kniv, øks o.l. har ikke satt ett eneste spor. Spørsmålet mitt er derfor om den nye serien til Norrøna med dri3 membran kan skilte med samme slitestyrke som i "gamle dager".

Håper noen har erfaringer om dette.

Mvh Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får jo også Trollveggen med GT ProShell, men har hørt mye bra om dri3 membranen, den har visst en vannsøyle på 20 000mm, mot GT sine 28 000. Anbefaler også å prøve Recon, da denne er svært robust og slitesterk med mange forsterkninger og fine detaljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Tenkte ikke på membranen egentlig. Jeg er mer intressert i slitestyrken på ytterstoffet. Hvis slitestyrken er den samme på dagens trollveggen som på den trollveggenbuksa jeg kjøpte for 4 år siden, er jeg ikke i tvil. Jeg har hørt av enkelte at slitestyrken har tapt seg på denne etterhvert som modellen har blitt oppdatert..

Mvh Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min første Trollveggen GTX I 1996, og oppgradert med XCR versjon når den kom. I fjor skiftet jeg bukse til Proshell versjon.

Erfaringen med første buksen var at denne ”ikke lot seg slite ut”. Sømmene gikk opp noen ganger, og buksen fikk seg noen omganger med symaskinen. Eneste rifter var fra stegjern helt nederst, men ikke gjennom Cordura forsterkningen.

XCR versjonen har også tålt meget hard bruk tilfredsstillende. Denne har jeg imidlertid opplevd delaminering på.

På ProShell buksen har jeg fått rifter (hull) på knærne, uten at jeg engang vet hvordan de har oppstått. :oops:

Erfaringen er at slitestyrke og kvalitet har blitt betraktelig dårligere! Jeg vil beskrive det som en halvering av slitestyrke for hver ny modell. 8)

Bortsett fra slitestyrken (som er lik på stort sett alle med samme membran), mener jeg trollveggen er blant de beste plaggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.