Gå til innhold
  • Bli medlem

Ajungilak mammut varmesko


c702

Anbefalte innlegg

Ser de selger disse varmeskoene(sokkene) på feks sportsnett til 999,- Det står at de tåler litt gåing og fuktighet, altså yttertrekket. Er det noen med erfaringer med denne typen, og hvor mye gåing er det eventuelt snakk om at de tåler i snøen. Ser jo ut som geniale "sko" a ta på seg ved leirbålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefales varmt, bokstavelig talt!

Til telttur vinterstid er de suverene. Jeg brukte dem på 3-dagers bretur i mai, og de forårsaket mye misunnelse blant dem som kun hadde tykke sokker som alternativ til plaststøvler..

Du kan fint gå litt med dem uten at de trekker fukt, men holdbarhet kan jeg ikke uttale meg om ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker disse her med ullkartanker inni til leirlivet vinterstid. Ingen tegn til slitasje etter to vintersesonger. Veier kanskje litt mye 1.5kg pr par men tåler at du går mye og har plumpet i elva med en fot uten antydning til å bli våt. Er nesten som å gå med store tøfler rett og slett.

http://www.magasinet.no/display.aspx?menuid=271&prodid=1421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med Poppe her at disse kan anbefales på det varmeste! Jeg har selv brukt disse på alle mine vinterturer forrige sesong, det vil si snøhuleturer, teltturer og hytte-til-hytteturer og vært storfornøyd! Til tider har jeg funnet de igjen på beina til deltakere som har sett sitt snitt til å tyvlåne de når jeg har blitt for varm på beina:)

Uansett, du vil bli svært glad i de, og de blir nok med på de fleste turene! For det er jo helt overlegent å kunne hoppe rett fra soveposen og ut i snøen når du ligger i telt/snøhule, uten å bli kald/våt på beina!

Når det gjelder hvor mye du kan traske rundt i de vil jeg si ganske lenge... De holder snøen ute... Har dog ikke prøvd de i slaps da, men hvem gidder vel å sove ute i slaps? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fullt så fornøyd som de andre som har rost varmeskoene til Mamut. Passformen på innersokkene er ikke spesielt god. De faller lett av. Yttertrekket er jeg fornøyd med. Synes det sitter godt, selv om de godt kunne vært mulig å stramme dem mer. Største innvending er likevel at stramningen på innersokken ryker (jeg har røket dem to ganger, og leverte inn første parr). Det er vansikelig å sy fast stramningen selv.

Ville tatt en titt på Forty Below produkter (www.sportsnett.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.