Gå til innhold
  • Bli medlem

Fra høst til vinter Vol 2, Vesleskåla (902) 13.10.09


gi

Anbefalte innlegg

Vesleskåla (902) eller Lisje-Skåla lokalt er en av mine favorittopper i nærområdet.

 

Ruta fra Skålsetra med 700 høydemetre rett til topps har jeg gått hver høst de siste åra, både med og uten barn. Tirsdag blei det nok en tur. Veien inn til Skålsetra forblir ubrøyta om vinteren, men med snøgrense på snaut 400 moh så jeg muligheten til å ta turen på ski denne gangen. Rett fra jobb bar det strake veien til Skålsetra.

Etter snaue 20 minutter på god sti opp den bratte og tett skogvokste lia, møtte jeg skiføret akkurat der lia blir litt slakere og skogen litt åpnere (ca 380 moh). Med andre ord som bestillt :) Turen til topps og ned igjen gikk i flott ettermiddagslys på et føre en ofte bare drømmer om.... Da jeg gikk ned skogen mot setra forsvant akkurat sola i skyene i vest. En fin trimtur på drøyt 2,5 time.

post-399-133474661779_thumb.jpg

post-399-133474661786_thumb.jpg

post-399-133474661793_thumb.jpg

post-399-133474661799_thumb.jpg

post-399-133474661804_thumb.jpg

post-399-13347466181_thumb.jpg

post-399-133474661821_thumb.jpg

post-399-133474662149_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg kan ikke annet enn være misunnelig. Lørdag ettermiddag kan det kanskje bli en åpning hvis prognosene holder seg. Hva med føret, det ser ut til å holde seg godt. Kommer litt nedbør det neste døgnet også :D

Hehe, sånne forhold her ute mot kysten midt i oktober kan fort bli en sånn "once in a lifetime"-sak :D

Men lenger inn bør det kunne bli bra igjen på lørdag. Har kommet litt nedbør siste døgnet, men må vel fort over 6-700 moh før nysnøen gjør seg gjeldene. Satser på at vi får glede av underlaget som er lagt resten av vinteren.......

Molde er ikke den verste byen å bo i vil jeg tru... :)

Litt av et skiføre så det ut som! Trur sjøl jeg hadde klart et par telemarksvinger mot høyre i den herlige snøen der. Men den flotte sikksakkstripa hadde jeg nok ikke fiksa.

Molde går an det ja. Marka rett utafor døra, kysten- og hundrevis av topper innen 1/2-2 t kjøring. Også et steike bra fotballag da... :D

Verdensmesterføre. Alle som har tendenser til å greie en sving eller to hadde fiksa dette føret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Molde er nok knall gi! Men når du først er inne på fotball så husker jeg at en islending mistrivdes i Molde for et par år sia. Og i kommentarfeltene på Dagbladets nettsider fikk han støtte så det holdt. Molde var gørr, Molde var dritt, ingenting å finne på, skjønner at du misliker den drittbyen osv. Egentlig ingen overraskelse, men liker å si at jeg knapt trodde hva jeg leste. Til slutt kom det en fornuftig og megetsigende kommentar om at Molde var et paradis for de av oss med sunne interesser her i livet :D :D

Ellers så hører vel Molde til en eksklusiv krets i fotballsammenheng fordi de er blant de lagene som av og til kan slå andre topplag med sjokksifre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.