Gå til innhold
  • Bli medlem

Rottefella Super Telemark vs Voile 3-Pin Cable


Agent Cooper

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har akkurat kjøpt meg nye Åsnes Nansen fjellski med fellelås. Jeg har ikke helt bestemt meg for hvordan binding jeg skal ha enda. Hadde egentlig tenkt å kjøpe Voile 3-Pin Cable-bindingen som ligner den gamle Rottefella-bindingen med vidje som jeg har forstått er ute av produksjon. Da jeg kjøpte skia mente mannen i butikken at jeg ikke trengte denne vidjen og prøvde å selge meg Rottefella Super Telemark. Slik jeg har forstått så er denne vidjen god når man skal kjøre nedover og når det er tung, dyp snø. Man kan enkelt ta av vidjen på Voile 3-Pin Cable-bindingen. Voile-bindingen koster 1299,- hos Oslo Sportlager, mens Rottefella koster 503,-.

Jeg bare lurte på om det er noen som har noen erfaring med disse bindingene? Og om det er vits å bruke 1300,- på Voile-bindingen dersom det har lite å si med vidjen?

Jeg tenker å bruke skia til å gå i fjellet, og vil i den sammenheng ha bindingen som fungerer best til å kunne gå rett frem, oppover og fortsatt ha gode svingegenskaper nedover.

Har for øvrig kjøpt Crispi Sydpolen GTX dersom det har noe å si.

Mvh

Agent Cooper

post-6910-133474661617_thumb.jpg

post-6910-133474661621_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er diskutert før her inne. Bruk "SØK"-funksjonen.

Jeg ville forøvrig gått for kabelbindingen. Mye større kontroll i nedkjøringene. Du kan dermed kjøre tøffere bakker med denne. Ville også ha vurdert 10mm plater under, men det er en smakssak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har akkurat samme problemstilling. Av butikken har jeg i tillegg til de du nevner blitt anbefalt Rottefella Chili. Etter å ha saumfart dette forumet ved hjelp av søkefunksjonen har jeg kommen fram til at man bør ha vidje dersom man også vil ha litt kontroll nedover. Bortover kan du ta av vidjen uansett. Dessverre er det ingen av kandidatene du lister opp som skiller seg ut som en soleklar vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.