Gå til innhold
gta2002

Lista Fyr . Noen fine bilder av strendene og naturen på LISTA

Det er 3268 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Fine bilder fra Lista fyr! Husker denne plassen fra Sørlandsturen i 2004. Tok også en sykkeltur på Listalandet, men fant ut at der var det ikke barebare å finne friskt rennende vann i noen bekk når vi ble tørste... :D

post-3251-133474661676_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fine bilder, men her dukker det vel snart opp noen vindmøller?

Eller rettere sagt, en hel del ?

Det har du helt rett i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 3268 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av tshansen
      Man skal bla godt tilbake i historieboken for å finne en like fin vinter som vi har i år her på Vestlandet. Været er bedre enn på lenge og det går fæla rykter om en veldig flott løype på Hamlagrø i Bergsdalen. Jobben har hytte i området, så det har ramlet inn føre og værrapporter omtrent daglig. Selv er jeg veldig dårlig kjent i området, så i dag var det bare å komme seg opp i området å gjøre seg litt kjent. 

Det er jo ski inn/ski out fra hytten til løypene. De bukter seg mellom hytter og flott natur og det er ingen ting å si på føret  

Det er 5 blå på gradestokken, helt vindstille og solen varmer godt. Det går ikke mange meteren før jeg må ha lette i antrekket. Bare å kaste jakken, lue og votter i sekken.

Det går frikjører spor i alle retninger. Fristelsen er stor til å følge første spor opp til nærmeste topp, men jeg må holde meg litt igjen for målet med denne turen er å gjøre seg mest mulig kjent

Jeg drister meg litt ut av løypa og tar noen av bakkene i pudderet. 10 - 15 cm med styresnø, herregud så nydelig. Å så lekende lett å sette telemarksvinger (i amatørklassen)

Jeg krysser hovedveien og beveger meg ganske bratt oppover på baksiden av Skjult lenke - logg inn for å se den. Så det var en del skikjørere som bodde der, men fortsatte turen oppover. Får ta turen innom her å sjekke inn en annen dag

Noen kjappe høydemeter å man kommer litt mer opp på fjellet. Her er det kjørt løyper på kryss og tvers, men holder man høyre spor er det en viss sammenheng, selv om det kunne virke litt rotete med en gang. Men her er det mye fine ruter å tråkke utenfor løype. På denne siden av veien skal jeg definitivt tilbake å tråkke opp til de nærmeste toppene. Nedrenningen her helt suveren.

Jeg skimtet et følge på 4 et stykke oppi fjellsiden, de hadde nok toppen til venstre på listen. Å skal man dømme på sporene ned igjen, ser det ut som en populær plass å renne  

Løypen fortsetter nedover til venstre i bildet, så man kan komme ned til "nabobygda" å gå noen åtte tall nede på markene der også. Om jeg ikke tar feil, så er det sporene over isen på vannet som går til Skjult lenke - logg inn for å se den også en hytte som står på bucketlisten. 

Jeg møter to andre karer i løypen, så det er ikke akkurat folksomt her oppe. Hvertfall ikke i ukedagene, men spørs om det ikke blir godt trøkk her oppe siden vinterferien starter til uken  Er vi heldig med været, skal jeg ha meg noen turer til opp her neste uke. 

Grov meg ei lite grop, så jeg fikk laget med lunsj og kakao. Real Turmat - Pulled pork, overraskende god for å være turmat! Godt fornøyd med dagen, man kan ikke annet en å smile etter en dag som dette på fjellet.

Spaden fungerer helt utmerket som underlag til Optimus brenneren, men sitteunderlaget mitt ryker på bålet snart. For der er det ikke mye R-verdi  Noe kald i hottentotten etter en god pause i snøen.

• Av Kjell Iver
      Har ofte tenkt å lage en tråd der vi kan legge inn bilder fra småturene man går til daglig.
      De fleste av oss går jo småturer i nærområdet vårt - kanskje andre vil se hvor du bruker å gå, sykle, padle, ro eller løpe eller fly? Post gjerne på direkten - kanskje nevne hvor du er og hvor langt du har gått - kanskje en lokal fjelltopp?
      Edit 1 31 Juli 2016: Om du har gått en lang tur over flere dager og har mange bilder setter vi pris på om du heller skriver en Skjult lenke - logg inn for å se den. Da vil du kunne plotte turen på turkartet og det er lettere å søke seg frem til for andre senere. 
      Edit 2  31 Juli 2016: Har opprettet et emne som heter Skjult lenke - logg inn for å se den - post oppdateringer i bloggene her fra i dag av..
    • Gjest Turlyst
      Av Gjest Turlyst
      Skjult lenke - logg inn for å se denMitt virusprogram og Norton toolbar advarer mot å gå inn på bildene dine. Får tilbakemelding om at de ligger på et farlig nettsted. Dette til orientering.
    • Gjest Turlyst
      Av Gjest Turlyst
      Mange av oss har et bilde for hver årstid som er ekstra inspirerende, eller et bilde som betyr noe spesielt for oss. Her kan alle medlemmer av forumet legge ut egne vårbilder som inspirerer dem. Jeg vil oppfordre så mange som mulig til å delta med bilder de selv har tatt. Det er forskjell på vår på Finnmarksvidda og på østlandet, så fint å få frem mangfoldet. Ingen bilder er for dårlige til å legges ut her.
      Det er kun egne bilder som kan legges ut. Skriv gjerne noen ord om hvor bildet(ene) er fra. 
    • Gjest Turlyst
      Av Gjest Turlyst
      Denne tråden er en fortsettelse av det opprinnelige forslaget til Skjult lenke - logg inn for å se den, men sortert etter årstid. Mange av oss har et bilde for hver årstid som er ekstra inspirerende, eller et bilde som betyr noe spesielt for oss. Her kan alle medlemmer av forumet legge ut egne vinterbilder som inspirerer dem. Jeg vil oppfordre så mange som mulig til å delta med bilder de selv har tatt. Det er forskjell på vinter på Finnmarksvidda og på Jæren, så fint å få frem mangfoldet.
      Det er kun egne bilder som kan legges ut. Skriv gjerne noen ord om hvor bildet er fra. 
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.