Gå til innhold
  • Bli medlem

Vinterjakt med rifle


Espen K

Anbefalte innlegg

..på rype og hare. Har noen innspill på hvilke områder som kan være verdt et besøk? Fordel med litt dyr, men det handler nå like mye om å komme seg ut og få gått litt. Bor i Oslo, men det er jo ikke så altfor vanskelig å hoppe på et Norwegian-fly til andre landsdeler om de kan anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da sier jeg til deg som jeg sier til alle andre som ikke gidder å finne sine egne godplasser: Du er ikke godplassen verdig! Kjøp deg et kart, sett deg på et fly, lei deg en bli og dra ut og finn deg din egen plass! Det er det som er den gode jaktopplevelsen. Da slipper du også å jakte i kø sammen med andre som har sett samme tråden på forumet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. verdig og verdig, fru Blom...

Jeg kan forstå litt hva du mener. men det kan være mange grunner til at man faktisk ikke har anledning til å gjøre som du foreslår.

Ikke alle har muligheten til å ha friluft/jakt/fiske som livsstil og 1. prioritet i livet. Noen har kanskje ikke mulighet til mer enn en eller to turer i året, og da er det forståelig at man ønsker mest mulig info på forhånd for å unngå at denne ene turen skal bli bomtur.

Familen, helse, jobb, økonomi.... Det kan være mange grunner til at man ikke kan dra så ofte som det DU kanskje kan...

Men å påstå at man ikke er "verdig"???

Det er selvfølgelig din rett å mene det, men tenk deg om. Alle er ikke i samme situasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. verdig og verdig, fru Blom...

Jeg kan forstå litt hva du mener. men det kan være mange grunner til at man faktisk ikke har anledning til å gjøre som du foreslår.

Ikke alle har muligheten til å ha friluft/jakt/fiske som livsstil og 1. prioritet i livet. Noen har kanskje ikke mulighet til mer enn en eller to turer i året, og da er det forståelig at man ønsker mest mulig info på forhånd for å unngå at denne ene turen skal bli bomtur.

Familen, helse, jobb, økonomi.... Det kan være mange grunner til at man ikke kan dra så ofte som det DU kanskje kan...

Men å påstå at man ikke er "verdig"???

Det er selvfølgelig din rett å mene det, men tenk deg om. Alle er ikke i samme situasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til surmaget oppstøt.. I og med at jeg er utenlandsstudent har jeg jo drittmye tid til å tasse rundt på måfå og leite etter de beste plassene. Har ca ei uke i juleferien jeg kan bruke på dette, så tenkte at det kanskje kunne lønne seg å spørre kjentfolk på dette eminente forum om tips, men skjønner at jeg er uverdig som ikke bor i lavvu hele året.

"If you aint got nothin' nice to say then don't say nothin" - Eminem.

Espen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen K: For å hjelpe deg med det du egentlig lurte på, kan jeg anbefale en tur inn på www.kammeret.no.

Der er det folk som villig deler...

Personelig har jeg desverre ingen "karameller" jeg kan tipse deg om.... men hadde jeg hatt, skulle du fått vite om dem.

Ellers kan du ringe kortselger i de terrengene som kunne være aktuelle for deg, og høre hvordan bestanden er i år.

Hvis du trekker ifra 30-40% av det de sier, har du kanskje et utgangspunk :lol:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
..på rype og hare. Har noen innspill på hvilke områder som kan være verdt et besøk? Fordel med litt dyr, men det handler nå like mye om å komme seg ut og få gått litt. Bor i Oslo, men det er jo ikke så altfor vanskelig å hoppe på et Norwegian-fly til andre landsdeler om de kan anbefales.

Tenker du på før eller etterjulsjakt?

Tenker du på førjulsjakt så kan jeg kan hjertelig annbefale et sted i Sør- Trønerlag har selv vært der flere ganger, men jeg bor jo ikke så veldig langt unna da. Området ligger i Snillfjord kommune. Der kan du jakte på både storfugl, orrfugl og hare. Du kan også jakte rype hvis du ønsker.

Ta kontakt for mer informasjon:

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.