Gå til innhold
  • Bli medlem

Dunjakke - down jacket


runien

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg ei ny Bergans dun jakke. Det er av modellen down jacket. Det eg har oppdaget i ettertid er at den kommer i 2 utgaver. Den ene (som eg har kjøpt) har kraftigere ytterstoff en den andre, mens på den andre reklameres det for veldig lavt pakkvolum. Da er spørsmålet mitt. Vil da min jakke ta skadde av å bli hardt pakket?. Da den virker som om den er noe stivere i stoffet.

Alle svar er gode svar :)

Motto: ut på tur aldri sur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for svar. Vil det være stor forskjell på komprimeringen eller vil det være minimalt .. Da eg kjøpte jakka fikk eg beskjed om å ikke bruke vanntette pakkposer til å komprimere jakka i. *Hvorfor det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo fornuftig ut det. Noen som vet kor lenge en slik jakke kan være sammen presset uten at det går utover egenskapene. Da i den forbindelse at den er godt sammen presset i sekken

Kommer til å bruke en gammel sovepose pose med stramme bånd til å komprimere jakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe spesielt du leter etter er det ofte nyttig å ringe importør/ produsent.

De har oversikt over hvem som har tatt inn hvilke modeller/ farger, og kan dermed opplyse deg om dette.

Det er selvsagt ingen garanti for at det ikke er utsolgt hos den som har tatt det inn, men da har du i alle fall et utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo gjort ringt Bergans, burde kanskje skrevet dette i forrige post. De kunne opplyse om at alle med denne fargen var sendt til Gsport/intersport, jeg har ringt til butikker i midt nærområde(Vestfold). Ingen har.

Har også sendt en mail til gsport, men ikke fått svar. De opplyser ingen telefonnummer på sin nettside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.