Gå til innhold
  • Bli medlem

Gtx impregnering.


Tom B

Anbefalte innlegg

Annonse

Har prøvd en sånn spray, men resultatet ble heller dårlig. Skal man spraye mye på f.eks. en jakke? Skal den være dryppende våt av impregnering? Jeg har dessuten hørt at når man sprayer må man bruke strykejern i ettertid for å få impregneringen inn i stoffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd en sånn spray, men resultatet ble heller dårlig. Skal man spraye mye på f.eks. en jakke? Skal den være dryppende våt av impregnering? Jeg har dessuten hørt at når man sprayer må man bruke strykejern i ettertid for å få impregneringen inn i stoffet.

Jeg sprayer den dryppende våt og den deretter henge til tørk. Deretter preller vannet godt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har vasket plagget la det tørke. Spray på rikelig. La tørke helt. Hiv plagget i tørketrommel på svak varme, dette for å aktivisere impregneringen. Dette funker.

Det som derimot ikke funker er å spraye plagget rett før det tas i bruk. Impregneringen trenger et døgns tid på seg før det virker optimalt, og da helst med en varmebehandling som nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.