Gå til innhold
  • Bli medlem

La Sportiva Elk???


TormodiFuruskogen

Anbefalte innlegg

Annonse

Ja, har skoen selv. Har hatt den siden 2005 og har vært veldig fornøyd. Skulle imidlertid ønske at skoen noen ganger hadde vært stivere. Når skoen er ny er den veldig stiv, men etter noe tids bruk blir den som en tøffel, omtrent slik som Tibet-modellen fra samme produsent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt disse siden 2004. God støtte på ulendt underlag, opplever ikke skoen som myk. Membranen ryker som "normalt" etter en tids bruk, men ellers bra slitestyrke på skoen. Jeg begrenser dog bruk av smøring for å beholde stivheten i læret best mulig. Litt smale i lesten.

Når jeg skal ha nye høye sko blir det høyst sansynlig disse igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ved et bilde som viser La Sportiva Elk etter ca 6 ukers bruk. Dette var forøvrig det andre paret jeg brukte, og begge var like "slitesterke".

Sålen tåler ikke å bli brukt i steinur, men skoen kan muligens ha sin misjon i bløtmyr og mosekledd skogbunn.

Dette er den suverent dårligste skoen jeg noensinne har brukt.

post-1907-133474661392_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett noen sko så slitt før! Har hatt litt av hvert men har aldri fått til å slite de i nærheten av det der. 8)

Har allerede fjellsko til mer toppturer men de blir litt for stive og tunge til å gå med sekk på turer med lite høydemeter. Så er ute etter noe en god del lettere og mykere enn Scarpa Titlis.

Har også vært borti folk som slakter Alfa Bever Pro skoene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett første bud med fjellsko, er PASSFORM. Ta med deg sokka du har hjemme som du vil bruke i skoa. Dra innom en butikk som har godt utvalg og prøv prøv prøv. Hvis økonomien ikke er noen hindring, og passform er ok - Er Scarpa ladak et sikkerstikk. Vinner alt av tester. Mellom høy sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

råeste slitasjen jeg har sett på en sko på 6 uker.. woho!

har hatt mine sko i 3 år.. bruker de 40-50 døgn i året i snaufjellet og skogen..

membranen er gåen, men har satt de inn med mange lag fett, så de er tette igjen..

pluss at sålen begynner å bli slitt, men det er fremdeles spor der.

de er blitt mykere.. Men på skogsfugljakt og annet småturer har jeg ikke 20kg i sekken så da

er det ikke noe å tenke på.

superdigg passform, jeg er plattfot og har brei lest. Null gnagesår, satt som ett skudd fra dag en..

Forøvrig så har jeg ett par nye(brukt 7 dager) Scarpa Ladahk tilsalgs. str 43 om noen skulle være interessert. (De ble for små for meg)

skal lage en tråd om det en dag men jeg er lat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komfortmessig er La Sportiva Elk i særklasse blant de fjellskoene jeg har prøvd. Den er fabelaktig god å gå med. Den har også svært god ankelstøtte selv med stor oppakning på ryggen, og jeg er ikke enig i at den mykner fortere enn andre fjellsko. Tvert i mot. Vanntettheten er middels, som de fleste andre fjellsko. Ulempen er som det er blitt nevnt dårlig slitestyrke. Et par lange turer i Femundsmarka, så er denne skoen nærmest utslitt. Og ikke prøv å klage hos importøren, de er u-a-l-m-i-n-n-e-l-i-g vanskelige å ha med å gjøre. Bortsett fra slitestyrken vil jeg anbefale skoen. Men går du mye i steinete terreng må du belage deg på en kort levetid pr par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et par slike sko. Har hatt de i tre år, og brukt 40-50 dager per år i fjellet, med lange marsjer og jaktturer i steinur på høyfjellet. Sålen er litt slitt, men det er enda mye mønster igjen. Slitestyrken er nok dårligere enn på de mest slitesterke sko, men godt nok til normalt bruk synes jeg. Det eneste som har gått i stykker på mine sko er den venstre stoffhempa på en av skoene. Vanntette er de også fortsatt. Skoene er brukt masse i steinurer og steinete terreng.

Skoene sitter for øvrig perfekt og er svært behagelig å gå med. Har aldri fått et eneste gnagsår med disse sko, selv ikke etter dagsmarsjer på 35 km uten teip eller annen beskyttelse på føttene.

Minuset med disse sko er prisen da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.