Gå til innhold
Nera

Lengde på vinterpose

Det er 3242 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Ser at temaet vintersovepose har vært oppe før, men kunne ikke finne noe vedrørende lengde.

Jeg er 165, og tenker hvor viktig er lengden? Valget står mellom Ajungilak Tyin 5-season og Helsport Raudfjorden Short. Altså 180 mot 175. Jeg er snar å fryse, så vil også ha en som varmer godt.

Gode tips mottas med takk!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge er allrighte poser. Forskjellen på anbefalt maksimal personlengde vil ikke ha noen stor betydning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg deg inn i posen. Hvis du får hele kroppen inni, passer den. Den skal IKKE være for lang. Da fryser du på bena. Lange poser må knytes igjen i enden dersom man skal holde varmen.

Klem - Christin

Fjellgeit

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På generelt grunnlag er jeg enig, men 5 cm fra eller til vil ikke utgjøre forskjellen fryse eller ikke fryse i dette tilfellet. Poenget er at du kjøper en kort pose.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sovepose er til å sove i. Tørking fører til dårligere sovekomfort. Ønsker man å holde noe varmt kan man legge det feks under knærne mellom soveposen og liggeunderlaget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 3242 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.