Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Fenris hardshell jakke.


t0bbE

Anbefalte innlegg

Annonse

Har selv denne jakken :) Kjøpte den på xxl. Fikk testet den under en 2 ukerstur i sommer. Jeg ble imponert ;)

Før jeg bestemte meg for og kjøpe denne jakken, sjekket jeg mye på nettet om alternative skalljakker. kikket blant annet på testen til vilmarksliv. Der denne fikk 5 og kåret til mest for pengene. Intrykket jeg fikk, var at dette var en jakke med god passform, god vantetthet, ikke av de mest solide, grei vekt, gode løsninger, men at lommen var litt små og upraktiske.

Intrykket jeg fikk av jakken før jeg kjøpte den, er nesten identisk med etter at jeg fikk testet den :!:

Passformen var det som imponerte meg mest. Den var utrolig god og ha på, lett og bevegelig. Vantettheten var etter min erfaring veldig god. Vi gikk flere timer i regn, uten at jeg ble våt, men holdbarheten på membranen er vanskelig og vurdere, etter en tur på bare 2 uker. Samme med hvor solid den er. Ingen tvil om at dette virket som en lett og god jakke. Løsningene var generelt gode, men stusset på at bårelåsfestet ved håndleddet var festet såpass langt inne på jakken. På fenris fusion softshelljakken er de festet helt i enden. Lommene syntes ikke jeg var for små. Men det var uvant at lommene var plassert så langt oppe på jakken. Hver gang jeg skulle ta ut noe, strakte jeg armen lengre ned på jakken.

Avslutter med og si at min erfaring av jakken har vært god. Dermed nøler jeg ikke med og si , at jeg anbefaler denne jakken på det varmeste :!::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De stiller vel på linje med Gore-Tex Comfort shell. Altså helt greie for vanlig bruk. Jeg har aldri sett på meg selv som noen ekstrembruker som hadde behov for Pro Shell, men så ser det ut til at været i Troms og Finnmark tidvis er så dårlig at man nesten må ha det hvis man har 30-50 turdøgn i året...

Uansett har det flere ganger regnet såpass at jeg har blitt våt gjennom Fenris-jakka. Jeg lurer nesten på om membranen har tatt skade av å vaskes? Konstruksjonen synes jeg er så som så, flere av strikkene løsnet og den måtte på reparasjon (Men helsport er greie å ha med å gjøre da!). Kvaliteten på glidelåsene er ikke god nok. Gummien fliser seg veldig mye, og jeg måtte bruke begge hendene for å få igjen glidelåsene under armene, mange vil nok aldri tenke over dette.

MEN!!! Den koster halvparten av ei Pro Shell-jakke og er ganske lett. Har du ikke ekstremkrav så står nok ikke jakka tilbake for noe som helst i samme prisklasse.

Nå har jeg gått over til Patagonia Stretch Element, og så langt fungerer den fint. Skeptisk til slitestryken på stretch dog. Fenris-jakka ga jeg til Fretex ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.