Gå til innhold
  • Bli medlem

Mountain Equipment Kongur Jacket


Perka

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei igjen,

For å gjøre en kort historie lang.. :D

Jeg har tidligere hatt Kongur jakken og skrevet positivt om den i dette forumet.

Jakken jeg hadde gikk etterhvert i oppløsning (teipingen løsnet og borrelåsene løsnet).

Det var etter noen lange vinterturer og med mye svetting. Vasket jakken etter bruk så det var ikke dårlig vedlikehold fra min side..

Jakken ble kjøpt hos sportsnett.

Jeg klaget, sportsnett fulgte ikke opp, og jeg måtte tilslutt selv ta kontakt med norsk importør. Fikk etterhvert en ny jakke.

Etter kort tid og noen turer gikk også denne jakken FULLSTENDIG i oppløsning, har ikke sett på maken, nesten alt av teip hang og slang..

Jeg klaget igjen og fikk tilbud om ny jakke, noe jeg helst ikke ville ha, hadde mistet litt troen kan du si.....

Sportsnett hadde ikke tilsvarende jakker (lang, med klaff over glidelås og god hette) av andre merker og gikk med på å bestille en Norrøna Recon jakke til meg.

Pga at jeg har handlet konsekvent og mye hos sportsnett hadde jeg fått en god rabatt på Kongur jakken og regnet med at den ville videreføres til Recon jakken.

Det ble den ikke, måtte betale fullt mellomlegg mellom det jeg hadde betalt for Kongur og veilendene pris på Recon.

Jeg synes de kunne videreført rabatten til erstatningsjakken (Recon) etter alt det jeg hadde gått gjennom.

Recon jakken er veldig bra, men er noe tung og tett.

Min konklusjon:

Kongur jakken er ikke spesielt høy kvalitet.

Jeg gidder ikke handle på sportsnett lenger og anbefaler mine venner å handle andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingen!!

Ser dårlig ut for Mountain Equipment jakka med andre ord. Har lest noen negative erfaringer på utenlandske diskusjonsforum også. Virker som det er dårlig slitestyrke på disse jakkene, da er det bortkastet penger for min del. Rart at Sportsnett og andre synes jakka er så jævli bra da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dere skal svarteliste sportsnett for denne hendelsen her. Sportsnett har noe av den beste kompetansen innenfor bransjen, og stiller særdeles høye krav til utstyr. At det kommer en inn og skal enten ha Recon fra norrøna eller kongour fra M.E er jo som å spørre om man skal bruke klister eller smør på skiene i -20 grader.

Skal du ha en lett jakke til turer hvor du har bakkekontakt så er det en god jakke. Den har ikke særlig med forsterkninger, men er veldig lett, stor og god plass og gode løsninger. Skal du ha en i samme sjiktet men mer forsterket i sliteomr så er vel Arc'teryx Theta AR kanskje ett bedre valg. Skal du ha den kraftigere, men veier noe mer, så får du også nå Theta modellen i SV. Det vil si at den er forsterket over alt. Blir også litt stivere, noe tettere, men tåler alt.

Bruksområdet er veldig viktig å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang sportsnett:

Folk må handle hvor de vil for meg,

men etter min erfaring har sportsnett tapt seg veldig.

Gidder ikke handle der mer pga betjeningen er som i

en hvilken som helst annen sportsbutikk, varene er

mer og mer som i en hvilken som helst annen sportsbutikk

og prisene er ikke spesielt lave...

Nå handler jeg det jeg kan i utlandet, MYE å spare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo vurdert Arc'teryx Theta AR og SV jakka men synes forsåvidt ME hadde et bedre snitt, dvs. litt lengre da den også skal brukes vinters tid. Var innom Sportsnett på lørdag og det virker nå iallefall for meg at de har den kompetansen som trengs. Da jeg spurte litt om Arc'teryx jakka, anbefalte han heller ME jakka. Konklusjonen på dette er vel at jeg bare må smelle til på ei jakke og teste den selv :wink: Blir nok handel i fra utlandet uansett, prisene der er jo halvparten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg kjøpte Kongur-jakka på Sportsnett i dag. De hadde to forskjellige utgaver av den lyseblå modellen. En med blå teip over glidelåsene, og en med grå teip. Den med grå teip virket litt slimmere/tightere i forhold til den med blå, som virket å ha litt mer stoff rundt (begge str M). Vet ikke om det bare var innbilning, eller om det faktisk er en forskjell. Jeg forstod det slik at den med blå teip er en nyere utgave enn den med grå, så jeg kjøpte førstnevnte, selv om den med grå teip umiddelbart satt litt bedre på meg. Noen andre her som sitter på informasjon om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glidelåsen er blå på min, hvordan det da?
Som nevnt over, så hadde Sportsnett en jakke med grå glidelås. Den virket litt slimmere i fasongen enn den med blå glidelås. Bare lurer på om det faktisk var to ulike modeller, der den ene har litt mer stoff, eller om det kun var innbilning fra min side.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.