Gå til innhold
  • Bli medlem

Bessegen lørdag 19 september 2009, Helt sinnsykt.


Lene Eriksen

Anbefalte innlegg

Gikk Bessegen lørdag 19 sept 09, med kanon superflott strålende vær. Blå himmel, sol som varmet og lite vind. Helt perfekt.

Dette ble en tur som ga meg kick på mere. Er det noen der ute som kan gi meg noen heite tips på noen supre turer?

Hadde med meg min skjønne border collie, som heter Dennis. Vi hadde en kjempe fin tur sammen. Men vil ikke ha med meg hund en gang til. Det var noen ganger så bratt at jeg ble virkelig bekymret på om vi skulle greie det. Men med to virkelig stae sjeler, fikset vi det meget bra. Dennis storkoste seg og ble virkelig tatt godt i mot av turistene på fjellet. Der folk spiste, var Dennis, der folk drakk, var Dennis og der folk slappet av, var Dennis og fikk masse kos. Bilder fra turen kommer om litt. Klem Lene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott å høre at du hadde en flott opplevelse i fjellet. Det gir mersmak ikke sant..?? :) Masse flotte turer jeg kan anbefale. Vet ikke om du er spesielt interessert i toppturer, men jeg har mange flotte slike turer å anbefale. Les litt på Fjellforum og du får nok mange tips der.

Eventyrlig mange flotte turer du kan ta med utgangspunkt Gjendesheim, Spiterstulen, Leirvassbu, Krossbu... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og andre sida av Gudbrandsdalen, i Rondane er det vannvittig mange fine turar ein kan ta, fe. eks bu på Dørålseter og gå på Stor-ronden, diger-ronden m.m.

Ein B collie er jo ein veldig terrengsterk hund, så eg hadde ikkje uroa meg over den. Har gått mykej i fjellet i forbindelse med saueleiting og der er det ofte b colllie med, dei er vannvittig til å ta seg fram i terreng. Du bør imidlertid vera obs på at dersom du skal gå mykje i blokkmark, dvs forvitra steinur, så slit dette veldig på potane til hunden og dei byrjar å blø. mykje stein på høge fjell og toppar, potesokker hjelper mot dette.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er interessert i alt. Tenkte litt på Gallopiggen neste år :D

Noen kommentar?

Hva med å ta med seg hund?

Klem Lene....

Galdhøpiggen er en fin tur! I sommersesongen er det breføringsturer fra Juvasshytta til toppen, bikkje er ikke noe problem, men vi brukte en nomesele i tilfelle den datt gjennom en sprekk. Du kan også starte fra Spiterstulen, flere høydemeter, men ingen brekrysning. Fin sti til topps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og andre sida av Gudbrandsdalen, i Rondane er det vannvittig mange fine turar ein kan ta, fe. eks bu på Dørålseter og gå på Stor-ronden, diger-ronden m.m.

For en tur på Storronden ville jeg vel heller ha valgt Rondvassbu som overnattingsted... :D Uansett, Rondane har mye fint å by på ja. Er du mer glad i kombinasjonen fjell og isbreer, er Jotunheimen, Breheimen eller Vestlandet mer aktuelt. En lett tur du kan ha med hunden på er Fannaråken. Da får du utsikt inn i hengebreene på Styggedalsryggen og Skagastølstindane, du ser over mot Vestlandet og til Breheimen i nord, og Jotunheimen i øst.

Besseggen er fin den, i mine vestlandsøyne minner utsikten litt om fjord-Norge.

Selv for en med østlandsøyne minner den om Fjord-Norge... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.