Gå til innhold
  • Bli medlem

Nordlendinger......


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Klart man avbryter søringan, dem snakker jo bare om realityseria, shopping, sminking, hårklipp og motedritt uansett. De få søringan som ikke omkommer umiddelbart dem går bort fra asfalten og faktisk overlever noen noen meter i friluft kunne bare blitt på Besseggen med friluftskolleksjonen og toalettmappan med sminkespeil. Ikke plagd folk som gjør nokka fornuftig på fjellet som å jakte eller fiske.
Kjøtt får man i butikken. Lite fornuftig å dra til skogs/fjells for å hente maten der.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Som den ekte nordlendingen jeg er så kan jeg ikke annet enn si meg enig med Dag G. Kjæresten min holder på å bli gal av skravlingen min, av banningen og av min totale mangel på interesse for fjellturer og skiturer :wink: Han er desverre ikke medlem her inne, men han ba meg hilse så mye og si at du har hans fulle støtte :)

Jeg synes rett og slett litt synd på dere østlendinger som på en eller annen måte, selvvalgt eller ikke, er nødt til å forholde dere til oss nordlendinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøtt får man i butikken. Lite fornuftig å dra til skogs/fjells for å hente maten der.

Hva koster det deg å gå på jakt...hmm...masse fri luft og en fin opplevelse, sparer miljøet gjør du også...eneste kjipe er at man kan jo bli tatt for å være en elg eller ei rype hvis du er det, altså skyter kompisn din deg eller i verste fall noen helt fremmede...vell, kan jo bli skutt av en raner på rema eller påkjørt av en fyllik påtur hjem med alt det fine "konserverte" og fargakjøttet ditt...nok om det_

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som har nordlendinger langt opp i halsen.

En nordlending er ingen lytter.

Han avbryter deg/meg midt i en setning og kverner i vei om seg og sitt.

Han er overhode ikke interresert i fjell og friluft i Midt og Sør Norge, ja heller ikke i nord, dersom det ikke er motorisert.

Har hatt mange vinter turer i nord men omtrent ikke truffet en nordlending på hyttene (heldigvis).

Bare innflyttede søringer.

Nordlendingene treffer du i scooterløypa, og går ikke motoren på høyt turtall så går garantert kjeften.

Vel, det finnes et marginalt mindretall....... :D

For en tulling! :roll:

Sannsynligvis en offentlig ansatt - når man ser tidspunktene vedkommende har tid til å legge ut innlegg på fjellforum... ;)

..og, ja - jeg kjører scooter - så bare hold deg der nede 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mytene om nordlendingen lever i beste velgående. Og takk for det. Akkurat som mytene om søringan, sørlendingen, bergenseren, totningen, trønderen m.m.m. Hva skulle vi ellers bruke tid og krefter på her i landet, hvis vi ikke kunne dyrke folkesporten å terge hverandre. Et hvert bygdelag, enhver småby og ethvert naboland elsker å snakke i STORE og nedsettende ordelag om hverandre. Når dette blir tatt for hva det er, nemlig vennskapelig erting, kan det til tider være ganske fornøyelig. Jeg vet ikke om jeg synes Dag har dratt i gang noen stor underholdning i sine forsøk på å kolportere myten om den late, den subsidierte, den bannende, den vulgære og den umoralske nordlendingen. Men et godt forsøk var det. Som søring blant nordlendinger gjennom mange år vet jeg at humor er en viktig ingrediens i denne materien. Glem for all del ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor man ska bynn?

Næi stakkars søringa, vi nordlændinga har det godt! Ikke bli så misunnelig på oss, bare fordi at vi har det bedre enn dåkker ;) Har vært i Oslo en gang, og skal aldri tebake! Makan til skiitby har æ aldri vært borti! :roll: Stygge hus og bygninga, rotate veia og masse kebabspisere!

Heia nordlændingan!! Vi e bæst! :D

ps: en nordlænding har allti rætt! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thord fra Bodø skrev:

Kor man ska bynn?

Næi stakkars søringa, vi nordlændinga har det godt! Ikke bli så misunnelig på oss, bare fordi at vi har det bedre enn dåkker :roll: Har vært i Oslo en gang, og skal aldri tebake! Makan til skiitby har æ aldri vært borti! 8) Stygge hus og bygninga, rotate veia og masse kebabspisere!

Heia nordlændingan!! Vi e bæst! :)

ps: en nordlænding har allti rætt! :D

.

.

Nå er vel ikke nordlendingene en homogen masse. Påpekte dette i startinnlegget.

Se bare hva som skrives om bodøværingan i avisa Nordland den 1. oktober. Kommentarer gitt av andre nordlendinger.

En blærete storebror

At den byen har vokst ut av sitt gode skinn

Seg selv nok

Bodøværinger er generelt høye på pæra

Navlebeskuende

Det er vel neppe sjenerøsitet som kommer først frem i pannebrasken når man tenker Bodø

Slik fortsetter det med arrogant, pompøs, kjedelig,nødvendig onde, passiv,trist..og gjøkunge faktisk.

.

.

Idyll.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tulling! :roll:

Sannsynligvis en offentlig ansatt - når man ser tidspunktene vedkommende har tid til å legge ut innlegg på fjellforum... ;)

..og, ja - jeg kjører scooter - så bare hold deg der nede 8)

.

.

Her finnes nok ikke en offentlig ansatt på flere hundre kilometers avstand.

Bare et hundretalls personer som døgnet rundt borer etter det sorte gull,

noe som du trenger for å dure rundt på din scooter.

Har blitt litt roligere her på 3.uka og får kvilt ørene da naboen som var nordlending har reist inn.

post-728-13347466091_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

.

Her finnes nok ikke en offentlig ansatt på flere hundre kilometers avstand.

Bare et hundretalls personer som døgnet rundt borer etter det sorte gull,

noe som du trenger for å dure rundt på din scooter.

Har blitt litt roligere her på 3.uka og får kvilt ørene da naboen som var nordlending har reist inn.

My mistake..

Javel - så er du en av flere representanter for oljeindustrien inne på fjellforum som bruker mye av fritiden (og arbeidstiden!!!?) til å belære alle andre hva som er korrekt måte å nyte naturen på...

Ikke imponert.

For øvrig er jeg noe forundret av det faktum at FF`s ivrige moderatorer ikke har reagert på hetsen som trådstarter vitterlig starter mot en hel gruppe mennesker..

..tenk hvis Dag G hadde skrevet "negre" eller "innvandrere" istedet for Nordlendinger..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Joker her. Vi står han av.

Dessuten har det haglet inn med salt og pepper fra nord mot Dag etter innlegget.

Nordavind med snøbyger i flere dager.

Moderator hadde vel fått det travelt....... :D

Var vel litt for brutal og skar for mange over samme kam.

Slettes ikke alle nordlendinger dyrker scooteren.

Denne karen med sitt prosjekt har i hvert fall imponert meg.

.

http://kugo.no/status/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maverick skriver:

For øvrig er jeg noe forundret av det faktum at FF`s ivrige moderatorer ikke har reagert på hetsen som trådstarter vitterlig starter mot en hel gruppe mennesker..

..tenk hvis Dag G hadde skrevet "negre" eller "innvandrere" istedet for Nordlendinger.....

Jeg er helt enig med Maverick i at det gjøres forskjell på hvordan man modererer innlegg her inne. Ikke misforstå meg, jeg mener at det bør være såpass takhøyde som det har vært vist i denne tråden. Vi nordlendinger bør, på lik linje med alle andre grupper i samfunnet, tåle litt kritikk. Vi står han a' :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dag G.

Fordommer finnes hos alle.Du sier nordlending og da lurer jeg litt på hvor du har

vært faktisk,Har du noen gang prøvd å kalle en nordlending for finnmarking eller omvendt,

da hadde det nok blitt liv tenker jeg.Jeg som søring føler meg provosert av påstandene dine,hvorfor jo de mest ærlige,hyggelige og gjestfrie menneskene jeg har møtt er ifra nord-norge.Kanskje det er deg det er noe galt med og ikke "nordlendingene"som du kaller de.Og siden det plager deg så mye,hvorfor reise dit da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for at jeg er søring vil jeg bare slå fast at "nordnorsk" er den mest sexy dialekten hos menn, og at så godt som alle nordlendinger jeg har møtt er befriende joviale, tilbakelente og hyggelige på en måte som gjør at man kan slappe godt av sammen med dem. Vi skulle hatt flere av dem her nede. Særlig de av dem som er friluftsentusiaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.