Gå til innhold
  • Bli medlem

Rens/imp av lavo


chimarron9

Anbefalte innlegg

Heia!

Har en hellsport lavo som er fyrt mye i.. alt fra ved,bløt ved,grillkull,rød sprit,primus,grill kubber..

Har brukt det meste. Den ser nå ut som en skorstein inni og lukter langt fra godt lenger.

Prøvd vask med salo,lunket vann,varmt vann men til litn nytte.. Ble flekker som det kondenserer på.

Noen som har noen tips til vask,rens,imp lavo! Eller vet om noen som selger produkter til dette!

Uten bål blir turen ikke det samme, kansje en liten pyroman i meg:) En ting som er sikkert er at det

er ikke aktuelt å slutte med bål i lavon,kjøper heller ny nå det blir for jævelig. Hvis ikke noen har

no bra tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
fått noen tilbakemeldinger? sliter med det samme så jeg venter i spenning på denne tråden.

Ingen.. ingen ting :lol: Håpet at noen hadde noen smarte tips/triks men nei..

Fikk ikke noe brukbart fra helsport heller.. rekner med at det er få som sitter med sort lavo

rundt om kring! så lite tilbake meld som det ble.. kansje det er bare vi som fyrer me ved :lol:)

Skal prøve litt forskjelig på topp hatten, ikke så falig om den går til helvete.. legger det ut om jeg finner noe bra:) Som forhåpentlig hvis ikke dreper duken :lol:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vaska en lavo, men har vaska nedsotet båtkalesje.

Dette brukte jeg:

En svær balje med lunket vann

En bra dæsj yrkesvask (statoil)

Lot hele kalesjen ligge i blødt i et par timer

La kalesjen utover terassen, og skrubba den med svamp.

Spylte av med hageslangen, og lot stoffet henge til tørk.

Så monterte jeg tørr fin kalsjeduk, og la på impregnering med malerull.

Du kan prøve yrkesvask på topphatten.

OBS, stoffet er kraftig, så bruk gummihansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.