Gå til innhold
  • Bli medlem

Frisport Lavvo


ehoeines

Anbefalte innlegg

Hei,

var på tur med Lavvo i helgen og ble litt hekta, må jeg innrømme. Ståhøyde og romslig plass er da ting å ta med seg på turer hvor man kan bære litt mer :)

Kikket meg litt rundt, og fant ut at lokale butikker selger Frisport Krokskogen (8-10 personer) til halv pris nå. Lavvoen beskrives av Frisport som en videreutvikling av "Skogshorn"-modellen, men ut over det finner jeg lite om Krokskogen på nettet.

Noen som kan si mer om denne lavvoen? Siden prisen nå er bare drøyt 2000 kroner, lurer jeg på om det er noe "gærent" med den, eller om det rett og slett er et godt kjøp?

Kommer ikke til å bli kjempemye brukt, så prisen betyr en del.

Takknemlig for tips fra efarne lavvo-brukere,

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen som ny lavvufrelst person :) !

Har sovet i mange forskjellige lavvuer opp gjennom men ettersom det stort sett har vært i forbindelse med speiderturer husker jeg ikke helt hvilken lavvu jeg har brukt når og det har vært stor forskjell på brukstid på variantene så å sammenligne dem blir noe urettferdig. Kan derfor ikke si noe helt spesifikt om denne(eller andre Frisport) av egen erfaring men tok en titt på den på nett og kan ikke umiddelbart se noe som skulle være feil. Rip-stop i duken, grei vekt og høyde og god vannsøyle sammenlignet med hvilket som helst annet telt. Til 2000,- synes jeg det høres ut som en god deal. Surf litt på nett etter lavvu-tester. Ikke utenkelig aktører som Villmarksliv kan ha testet noe og lagt ut elektronisk i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe generelt galt med Frisport sine lavvuer.

Kjenner ikke akkurat denne modellen, men 2000 hørtes veldig rimelig ut.

Skogshorn var ingen billigmodell, så hvis krokskogen er en videreutvikling av denne vil jeg tro det er et meget godt kjøp.

Solgte Frisport i butikken der jeg jobbet for en del år siden, og det var svært få klager på dem. (jeg kan ikke huske en eneste...)

Det eneste noen kom tilbake med var stangen, som må tres på en spesiell måte for å legge den sammen, men dette tror jeg er det samme på de fleste nyere lavvuer nå, det er i alle fall samme stangen som Helsport har på sine.

Kan også nevnes at de har et slags aluminiumsbelegg på innsiden som skal ta av for gnisteer hvis man fyrer bål inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.