Gå til innhold
  • Bli medlem

Arctheryx på Ebay.


ridder7

Anbefalte innlegg

Hei

Litt skeptisk til å kjøpe såpass dyre klær fra utlandet, men etter å ha sett de svinedyra Arctheryx-klæra i min lokale sportsbutikk er jo dette et kupp:

http://cgi.ebay.com/ARCTERYX-Theta-AR-GORE-TEX-Waterproof-JACKET-Mens-LARGE_W0QQitemZ350226012646QQcmdZViewItemQQptZUS_Men_s_Athletic_Apparel?hash=item518b18d9e6&_trksid=p3286.c0.m14#ht_1416wt_1167

348 $ - jakke

35 $ - frakt til Norge via jetcarrier.

87 $ - Mva i Norge

Totalt: 470 $

Avrundet til 2800 norske totalt. I Norske butikker ligger denne på 4500,-

Er det i det hele tatt noen bakdel med å spare 1700,- ved å kjøpe på Ebay? Sett at man naturligvis kjøper fra en troverdig selger. Arctheryx har jo en verdensomspennende garnatiordning i tillegg.

Ridder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du glemte og legge til 10,2% i toll på klær og tekstiler, og tollgebyr på varer over 1000,- er på 207,-

Uansett så er det rimeligere en her hjemme

Eneste problemet i dette tilfellet er jo at selger ettertrykkelig sier "I will ship to U.S. addresses ONLY - no exceptions"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! Uansett billig. Hva er forøvirg LT-utgaven?

Hei.

Forklaringer på LT, AR o.s.v.:

Many of our outerwear product names include a category modifier. These modifiers aid in defining each product's features and intended use.

SV: SEVERE WEATHER

Designed for use in the harshest conditions. Most durable materials, full coverage garments with hoods.

AR: ALL ROUND

Mid-weight materials, most features for versatility.

MX: MIXED WEATHER

Designed for mixed weather and dynamic movement. Durable, highly mobile stretch materials, breathable and moisture shedding.

LT: LIGHT WEIGHT

Lightest materials, streamlined feature sets.

SL: SUPER LIGHT

Predominantly made with lightweight Paclite® textiles, also may be the lightest weight garment in a series.

SK: SKI TOURING SPECIFIC

Winter-focused design with generous articulation for ski touring and alpine climbing.

(ctrl+c fra arc'teryx.com)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theta LT er en utgått modell så den største forskjellen er du ikke får kjøpt den mere :)

Forskjellen var vel først og fremst at Lt har hette til og rulle inn og mangler brystlommen

Sorry, så ikke at det var Theta versjonen, var alpha LT jeg kjøte.

Forøvrig en konge jakke, men om dette skal være din eneste jakke ville jeg nok heller hatt SV utgaven ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir hovedsaklig en allværsjakke til jakt- fiske- og noen fjellskiturer. Neppe noen ekstreme forhold, men trenger en solid og vanntett jakke. Har jeg da behov for SV-utgaven? Det eneste jeg føler mangle er snøskjørt, men det har vel ingen av utgavene uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir hovedsaklig en allværsjakke til jakt- fiske- og noen fjellskiturer. Neppe noen ekstreme forhold, men trenger en solid og vanntett jakke. Har jeg da behov for SV-utgaven? Det eneste jeg føler mangle er snøskjørt, men det har vel ingen av utgavene uansett.

Hei.

Etter det du skisserer av bruk ville jeg tenkt AR eller SV. Dersom du ønsker en jakke med snøskjørt har Sidewinder både AR og SV utgave, men jeg kan ikke se helt behovet for snøskjørt etter det bruksområdet du beskriver.

Et annet aspekt er at du i denne prisklassen også har jakker fra f.eks. Klättermusen, Patagonia, Norrøna m.fl. dersom du ikke nødvendigvis har et sterkt ønske om en Arc'teryx.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er snakk om jakker i dette segmentet er de merkene jeg bl.a. nevnte stort sett sammenlignbare når det kommer til kvalitet o.l.

Dermed blir det opp til mer subjektive kriterier som farger, utseende og magefølelse som spiller inn etter min mening.

En ting som er verdt å ta med i betraktningen er at produkter hvor det benyttes tekstiler fra Gore, så blir det et påslag i prisen da Gore skal ha et ord med i laget før en produksjon oppstartes. Dette er uavhengig av hvilken produsent som produserer plagget. Altså et fordyrende ledd.

Grunnet dette blir skallplagg laget av DRI3 (Norrøna), H2No (Patagonia) og Dermizax (Bergans) rimligere da de slipper dette fordyrende leddet.

Jeg har benyttet plagg i alle de nevnte tekstilene og har gode erfaringer med både dermizax og H2No. DRI3 har jeg ikke fått testet over lang nok tid til å kunne si noe om slitestyrke, vanntetthet o.s.v.

Men bevares, har bl.a. en Arc'teryx Theta AR selv og er veldig fornøyd med denne.

Når det gjelder innkjøp fra utlandet vil jeg anbefale deg å ta en titt på denne linken:

spadout.com

Dette er en nettsted som henter inn priser på produkter fra nettbutikker og man kan finne riktige gode priser på det man ønsker å kjøpe ved å benytte dette nettstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er tre kolleger som har kjøpt jakker på Ebay, og alle er veldig fornøyde. Jeg har tidligere skrevet på forumet at sportsartikler ikke fortolles i motsetning til klær, og dette går gjennom som sportsartikler. du skal dermed ikke betale toll. god fornøyelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I dag kom jakken. Ble totalt 3100kr etter at den var plukket opp av tollen. Måtte betale 10,7% i toll i tillegg til mva. Selv om det ikke ble så billig som jeg hadde håpet var det likevel ca 1500kr billigere enn i Norske butikker. Er foreløpig veldig fornøyd med jakken, og alt ser ut til å være i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bestilte nettopp Alpha SV og Gamma MX til fullpris i US. Tok mine forholdsregler ift. fakes og tips til hvordan man skal finne fakes.

Med den lave dollaren nå sparer jeg fremdeles 3100,- ift. norge hva pris angår, så spørs det om jeg må betale disse 10,7% toll eller ikke, blir nesten 500kr billigere om jeg får slippe :oops:

Vi er tre kolleger som har kjøpt jakker på Ebay, og alle er veldig fornøyde. Jeg har tidligere skrevet på forumet at sportsartikler ikke fortolles i motsetning til klær, og dette går gjennom som sportsartikler. du skal dermed ikke betale toll. god fornøyelse!

Dette er veldig feil, sakser litt fra toll.no

Det du må betale ved fortolling er avhengig av hvilken vare du kjøper:

Toll

De fleste varer er tollfrie, men kjøper du klær, tekstiler eller næringsmidler, for eksempel håndklær, sengetøy, gardiner og lignende, må du som regel betale toll.

Eksempler på varer som er tollfrie:

- elektroniske produkter (TV, PC, DVD-spiller med mer)

- DVD

- CD

- skriver

- skanner

- kikkert

- kamera

- sko og støvletter

- bildeler

- møbler

- alt sportsutstyr, unntatt sportsklær

- briller og solbriller

- vesker, bagger, ryggsekker

- sanitærartikler (badekar, vasker, duskabinett)

- kosmetikk (sminke, kremer, såper, sjampo)

- barnevogner

- sykler

- verktøy (elektronisk og mekanisk)

- pyntegjenstander

- drikkeglass, varer av glass (speil m.v. )

- service og porselen

- plakater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden kan man gjøre ganske bra kjøp på http://www.basegear.com/, man kan få 20% rabatt på alle vanlige varer om man godtar å motta et nyhetsbrev. I tillegg får man fri frakt innen USA (til Jetcarriers mottak for eksempel om man bruker det), samtidig som dollaren er lav. I tillegg later det til å være en mer seriøs nettbutikk hvis man synes Ebay selgere blir litt for spennende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.