Gå til innhold
  • Bli medlem

Trekkingsko


bergatlas

Anbefalte innlegg

Hei!

Satser på å dra på en backpackertur jorda rundt om et halvt år, og trenger et par sko jeg kan bruke til ALT denne turen ettersom det vil bli det eneste skoparet jeg vil ha med meg.

Bruksområdet vil nok bli stort sett vandring i byer, samt en god del hikingturer. Fjellvandring og mere krevende traseer vil det nok bli minimalt av, men en god del trekking langs stier vil det nok bli.

Trenger derfor et par slitesterke og behagelige sko. De bør vel heller ikke være altfor høye og varme, ettersom jeg stort sett vil ferdes i varme områder, uten altfor krevende traseer.

Joggesko er også vurdert, men vil gjerne ha no som er litt mer stivt, som kan holde ute vann, og som ikke minst er mer slitesterke.

Noen forslag eller erfaringer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Jeg har i årevis brukt lowa renegade gore-tex trekkingsko og er kjempefornøyd med dem. Slitesterke og komfortable. De er brukbare ned til omtrent null grader og opp til tjue pluss. Blir det varmere er skoene ganske klamme i bruk.

Synes også de er penere og "streitere" sko enn mange andre mer glorete trekkingsko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uh, skal du reise til strøk av verden hvor temperaturer på 20 grader egentlig er kjølig, så burde du unngå Gore Tex. Litt avhengig av hvor du EGENTLIG skal gå, ville jeg kjøpt noen solide joggesko. Men det er klart - de blir våte (og tørker igjen.)

Kombinerer du et par solide joggesko som er lettere, puster bedre og ofte mer komfortabelt, med et par behagelige "trekkingsandaler", så har du to par fottøy som veier det samme som et par litt tyngre trekkingstøvler, og du kan bytte litt på for å redusere lukta som etterhvert uunngåelig setter seg i dem. (Var 5 uker i Australia med ETT par fjellstøvler for å spare vekt. De var på hele tiden. Å traske rundt i Melbournes bygater i 34 grader med tykke fjellstøvler var jo en selsom opplevelse det, men det gikk... Det meste går :evil: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.