Gå til innhold
  • Bli medlem

3 xl karer på tur i en ally kano 16.5


Torgeir82

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg har nettopp anskaffet meg en ally kano 16.5 . :)

2 kompiser og jeg planlegger en ukes tur i kvea på hardangervidden. Vi er ca 90\95 kg tunge og da lurer jeg på hvordan dette vil fungere i min nyinnkjøpte kano?? Bør vi vurdere å skaffe en kano til, eller bør dette gå bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Såvidt jeg husker har Ally 16.5 en lasteevne på 380 kg.

Så dersom man noe generøst regner at totalvekten på dere som personer er rundt 280-300 kg. har dere ca. 80 kg igjen til utstyr.

Farten med en såpass lastet kano blir ikke allverdens, men det kan jo være at dere har god tid.

Et annet vel så viktig aspekt er at det muligens kan bli snaut med plass for dere samt bagasje, samt at dere må tenke ut en noenlunde vettug måte å sitte for personen som blir i midten av kanoen. Topping av bagasje skaper en ustabil kano, ha det i mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv 16,5 DR.

Ikke testet med 3 pers men 2 pers og 2 bikkjer. Det gikk fint men man merker full last på farten og litt på manøvrering. Med tung last er det viktig og ikke laste for mye i baug og akter.

Det noen jeg kjenenr gjorde med sine kajakker var å taue en vanlig oppblåsbar gummibåt etter npr det skulle ha med mye utstyr. Kan jo være et alternativ å henge en slik etter med en del bagasje f.eks.

Dog har jo den sin begrensning i forhold til Ally med rivestyrke i duk. Ei heller sikker på om det er noen god løsning i mye vind.

en kano pluss kajakk høres vel ut som den greiest løsning

Evt få med en 4. person og 2 kanoer. Blir ofte litt enklere og med deling av telt etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.