Gå til innhold
  • Bli medlem

Din første fiskesnelle


Radius#1

Anbefalte innlegg

Vi har forskjellig alder, men hvilken modell var din første fiskesnelle som du kjøpte for egne penger (altså ikke arvet)?

For de som er unge idag så er det moderne hi-tech, for oss som er litt midre unge er det eldre saker, men alder har ingen betydning :lol:

491014.jpeg

Min første snelle, etter mange år med "napp og nytt" på sengekanten, og kilometervis som avisbud - Daiwa 7300Ha.

"Manufactured & developed in U.S.A Manufactured in Japan", kunne det bli bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min første snelle som jeg brukte husker jeg ikke. Jeg debuterte som fluefisker uka før jeg fyllte to år. :evil: Men min første helt egne snelle tror jeg het ABU120. En lukket haspelsnelle. Men jeg arvet en god gammel ABU Cardinal 66 da jeg var 10 år. Den var med meg i mange år og var et fantastisk redskap. Uslitelig og tok gud vet hvor mange hundre meter med 0.25 scene. Fungerte mest som en liten vinch. Men den ble dessverre stjålet under et innbrudd på hytta. Kommer aldri over det tapet. Har prøvd å få tak i en, men folk vet å forlange hva de er verdt og vel så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg var 13 år fikk jeg min egen fiskestang i presang av onkel som påskjønnelse for gode karakterer i karakterboka. Det var en Shimanostang med en ABUsnelle, usikker på hvilken modell, men den var lukket og jeg har den fortsatt. Den kan fortsatt brukes, og brukes stort sett til å lånes bort til de som ikke har egen stang hvis jeg har med meg noen på tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.