Gå til innhold
  • Bli medlem

Ørret i Haugastøl JFF sine vann (Langetjørni, Karistølstjørni og samme området)?


squidman

Anbefalte innlegg

Tilbake fra to overnattinger til overnevnte småvann ovenfor Haugastøl. Første 2 dager (tidlig september) blåste det veldig mye, og jeg fisket (flue og sluk) krosshovtjorni uten hell. Siste overnatting var med lillesøster som hadde reist fra australia, vi fikk strålende vær, speilblank vann, og noen småtasser som hoppet ut av vannet der vi slo leir (krosshovtjorni, like under toppen), men ingen tegn til storfisk der. Vi vandret ned til Karistølstjorni og de andre i nærheten, men så ikke tegn til vak, ingen hugg på nymfe/sluk, lurte på om første uke i september var kanksje i seneste lag for å fiske det området eller hardangervidda. Klar tegn til tidligere fisketokt (mye søppel, bålrester osv).

Er sept. litt i seneste lag for å fiske området, eller må man ha båt og garn (båt lagt igjen ved karistølstjorni)? Ditto da lignende steder i Hardangervidda. Jeg bare spør fordi vi har leilighet i nærområdet, og jeg har til nå knapt sett tegn til fisk verken i Skjerjavatnet, i Ustevatnet, eller overnevnte vann.

Obs dere som er opp imot 40 årene må passe seg når dere legger ut på tur med en sprek yngere søster! Jeg (med 28kg øl, ustyr osv) omtrent småløp etter søsteren med stor dagsekk de 16,7 km Ustaoset-Embretsøl-Karistølstjorni på 5 timer! IKKE å anbefale for sånn som meg (noe eldre røyker som er vant til å gå i rolig tempo).. :lol:

Uansett, tight lines! Sis fikk en flott tur med bål, kald pils og det hele, og jeg fant en flott dagstur fra ustaoset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.