Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med La Sportiva Valles


Hulken

Anbefalte innlegg

Ser det er mange tråder angående fjellsko her inne, men jeg drister meg allikevel til å starte en ny.

Jeg er på utkikk etter en relativt lett fjellstøvel, men som samtidig gir en viss støtte til ankelen. For øyeblikket vurderer jeg La Sportiva Valles sterkt. Er det noen som har erfaring med denne, eventuelt andre innspill/tips å komme med?

Bruksområdet vil være noe variert, men i første rekke dagsturer og kortere helgeturer. Ved årsskifte går turen til Kilimanjaro, og en slik sko bør vel også takle den turen bra?

Alle innspill mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg skaffa meg damemodellen av La Sportiva Valles her for et par uker sida, som erstatning for et par Crispi Rondane jeg måtte returnere, pga dårlig gore-tex.

Mulig jeg er ekstra uheldig, men etter ti-femten minutters gåing på sti i skog, med litt våt lyng rundt, så var jeg gjennomvåt. Etter hver halvtime måtte jeg tømme skoene for vann. Og da snakker jeg ikke et par dråper, men ca 1 dl for hver tømming... Så det ble en kald og våt tur. Men de holdt godt på vannet da, da det først kom inn i skoa 8)

Men uansett, noen sier de er gode, men generelt, så er La Sportiva kalde, det finnes ikke mye varme i de. Så hvis det er kaldt dit du skal, så bør du ikke ha for lange pauser hvor du står rolig. Det er ihvertfall min og andre jeg kjenner sin erfaring med La Sportiva.

Håper du finner noe du blir fornøyd med ihvertfall. Jeg kommer til å finne fram til de aller eldste mine igjen, som ble lagd i "gamledager" da de lagde gore-tex'n tett og ikke skulle spare penger i produksjon ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ved vading med vannstand godt over støvlekanten, har jeg ikke klart å få så mye vann ut av støvlene etterpå.

Skal du få så masse vann inn i støvvelen må det være en direkte åpning og en helt innlysende mangel ved skoen.

En mangel LaSportiva hadde tatt inn og fiksa eller gitt deg nye sko.

Min frue har et par LaSportiva støvler, og har aldri hatt så mye som en dråpe vann i støvlene.

Husker ikke i farta hvilken modell dette var/er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dessverre du ikke er alene om å oppleve dette, truf. En kamerat har hatt akkurat det samme problemet. Litt rart iom at det er Gore-Tex? Det er mange som snakker pent om La Sportiva (personlig har jeg ingen erfaring med det), men akkurat denne modellen virker jo å være litt så som så.

Jeg kjøpte i stedet Hagløfs Solid Lite, noe jeg tror blir veldig bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.