Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye fjell/jakt sko?


T.Rise

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på jakt etter noen nye høye fjellsko til bruk på tur i skog og fjell, comforten er det viktigste her!

Har tidligere brukt noen "grisport" sko, men de gikk rett i søppel bøtta etter 3. tur på hardangervidda grunnet problemer med gnagsår til tross for bruk av 2 par sokker etc.

Har sett litt på "Alfa Bever Grip+" noen erfaringer med disse?

evt andre anbefalinger?

mvh

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv bever grip pro+ og er veldig fornøyd. Men det er min erfaring. Alfa omega, dra innom en butikk og prøv mange modeller. Man er ulik i form og størrelse. Ta med deg sokkene hjemmefra som du vil bruke i skoa.

I første omgang finn ut av om du vil ha en lav eller høy modell, og ta den som DU synes er best for deg etter å ha prøvd skoa på. Kjøper du kvalitet er skoa bra, men forskjellige merker/modeller varierer i passform - så ta den som passer best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Alfa Bever og er storførnøyd. Anbefaler deg også å prøve mange modeller og merker, for så å kjenne hva som passer best på foten din. Det finnes mange typer føtter, så da er det naturlig å prøve mange typer sko. Har du f.eks. en veldig bred lest, så anbefaler jeg Viking sine støvler, var nylig å prøvde Viking Deer Hunter og den var kjempegod! Har hatt en del sko og er i grunn kommet ned til enten Alfa eller Viking for min del, anbefaler både Alfa Hjerkinn, Bever, Bever Pro, Viking Hunter, Hunter Pro og Deer Hunter. Bare stikk på butikken og prøv! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er på jakt etter noen nye høye fjellsko til bruk på tur i skog og fjell, comforten er det viktigste her!

Har tidligere brukt noen "grisport" sko, men de gikk rett i søppel bøtta etter 3. tur på hardangervidda grunnet problemer med gnagsår til tross for bruk av 2 par sokker etc.

Har sett litt på "Alfa Bever Grip+" noen erfaringer med disse?

evt andre anbefalinger?

mvh

Truls

Hei.

Holder en liten en på svensk sko men det russiske militæret har mange gode sko.

Både til sommer og vinter. En kan velge skinn på alle typene sko,sålene er sydd,limt og siliconert. Skoen er noe av det beste jeg har gått i .Prøv splav.ru

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Holder en liten en på svensk sko men det russiske militæret har mange gode sko.

Både til sommer og vinter. En kan velge skinn på alle typene sko,sålene er sydd,limt og siliconert. Skoen er noe av det beste jeg har gått i .Prøv splav.ru

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil på det varmeste anbefale Varg Isogaisa.

Den har holdt tett! Og det uten Gore tex eller noen annen membran. Skoen er luftig og god.

Jeg vurderte den lenge, men var litt skepisk i og med at min størrelse måtte bestilles og nr 46 føltes litt trang over risten.

Tok en sjangs da jeg kom over en i 47 til halv pris hos annen butikk:) Da denne føltes bedre! Noen sier dise må gås inn over tid. Tror det er heller det at skoen må kjøpes et nr eller kansje to over hva normalt er.

Mine har bare blitt bedre og bedre. Men har aldri følt at de har trengs å måtte gått inn på noe vis.

Ellers ville jeg kansje prøvd Crispi Hunter..

Alfa not:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.