Gå til innhold
  • Bli medlem

Gassbrenner for en hundrelapp - blir man lurt?


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Jeg sto lenge og finmyste på en gassbrenner i matbutikken i dag. Rema. 3000 Watt, vekt bare 90 gram! Så faktisk ikke dum ut og lignet svææært mye på Pocket Rocket - som koster den 5 dobbelte og som veier bare 3 gram mindre.

Rema skulle ha 116,- men fant den på en nettbutikk til 99,90 :lol:

Av en eller annen grunn finner jeg det naturstridig å handle turutstyr på Rema - og jeg har en for stor mengde med alskens brennere, men - vel. Hva mener dere? Er dette den rette prisen for en gassbrenner? Ville man stole på den. .

Link til nettsiden som selger samme brenner:

http://www.genialshopping.no

post-497-133474655813_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis den funker like bra som de andre gassbrennerne, så har alle blitt lurt av alle de andre produsentene :)

Nå tror jeg ikke at det er tilfelle, men til den prisen kan du ta deg råd til å teste den. Er du misfornøyd så gir du den vekk til noen med mindre krav, som blir kjempeglad og går mer i fjellet og gjør deg en annen tjeneste en annen gang :):D

Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok - jeg kommer vel til å kjøpe den og teste den - for å sjekke. Men på en måte byr det meg litt i mot - men om det er søppel kan jeg selvsagt klage :)

Ett eller annet sted sitter det noen og ler seg skakk over oss - som handler alt for dyrt utstyr! Jeg har mange fler slike eksempler. Første termokoppen min kostet 249,- Så kom Rema med samme koppen til 98,- Nå får man akkurat samme koppen for 10,- med valgfri farge til og med :)

Likeledes er det med hodelykter. Vi tror at vi gjør et kjempekjøp om vi kjøper en Petzl hodelykt til 298,- Så kommer den plutselig for 98,- (under annet merke), før man plutselig får de for 19,90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker helt sikkert, men det pleier å være en grunn til at de kan selge den så billig.

Kjøppe en gang et sett med småeskrujern på rema til 10 nkr og klingen løsnet fra håntaket første gang jeg brukte den.

Ville ikke satset livet mit på den brenneren, men sikkert helt grei til koseturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror en gyllen middelvei kan anbefales. Kjøpte en gassbrenner for to år siden. Det var ikke en MSR til 600 kroner, heller ikke en Rema til 100-lappen, men en navnløs til 250 kroner. Den funker som bare juling.

Dersom man holder seg unna de dyreste merkene så halverer man som oftest prisen uten at kvaliteten går ned noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel litt om utvikling også!

Tipper at produsenten til dette produktet ikke akkurat har lagt sjela si eller spesielt mye ressurser i å utforme produktet.

En kopimaskin fungerer jo utmerket, ingen inovative tankeprosesser og testing. Kopier en dyrere, produser billigere i billigere matrialler.

Kan tenkes at gassforbruket også er anderledes på denne en enn dyrere versjon, hva om en del går i stykker? Får du tak i deler til den da?

Neppe enda et sted å spare penger for produsenten. Ettermarked er ikke i tankene til disse.

Kjøp fra seriøse leverandører/produsenter spør du meg. Kjøper man dritt ender man opp med å kaste det, og søppel har vi vel nok av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har brenner fra Rema, ikke akkurat samme som den. Gav rundt 150 for den. Fungerer utmerket, men lekker bittelitt, noe som betyr at jeg ikke kan ha den fast på gassboksen når jeg ikke bruker den. Men ikke noe jeg ikke kan leve med til den prisen. Fin på kosetur, men ellers foretrekker jeg bensin og mer effekt/stabilitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJøpte en på Biltema tidligere i år for 199.

Så langt har den fungert fint. Veier litt mer enn de letteste men absolutt lettere enn Omnifulen jeg har. Tar og en del mindre plass. Fulgte med en liten plastboks å ha den i.

Ikke vært noen problemer med den så langt. Står at det er anti-skli kjelestøtter men synes de var litt glatte uansett. Er vel eneste som ikke har vært helt som ønskelig.

Finnes billige ting som funker og, men det er ofte en viss sammenheng mellom pris og kvalitet. Hvordan denne ser ut etter 5 år kontra en "merkebrenner" vil jo tiden vise.

¨

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=814&iItemId=133239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.