Gå til innhold
  • Bli medlem

Panorama over hele Lavangsdalen (Troms) sett fra Smalaktinden. Sensurhjelp....


krisryen

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk og fjellfolk !

I sommer var jeg på en flott tur til Smalaktinden som ligger i Lavangsdalen på grensen mellom Tromsø og Balsfjord kommune. Herfra har jeg satt sammen et enormt panoramabilde som viser hele Lavangsdalen. På dette bildet har jeg etter beste evne forsøkt å navngi fjellene rundt.

For å kvalitetssikre mitt arbeid legger jeg her ut et noe forminsket bilde slik at Dere kan sjekke om de navn og høyder som er oppgitt på bildet stemmer. En slags sensur på bildet :wink:) Vet det finnes mange brukere her inne med stor kunnskap og kjennskap til fjellene i nord - og det er til dere denne henvendelsen først og fremst er rettet mot. Skulle det være kommentarer ut over navngivningen er det bare å fyre løs.

Jeg er kjempetakknemlig for alle tilbakemeldinger.

Med vennlig hilsen

_______________________

Kristen Ryeng

http://www.kristenryeng.com

[email protected]

Vedlegg : Panoramabilde over Lavangsdalen.

post-2553-133474655751_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Fint panoramabilde, skyggekanten du har i overgangen mellom to bilder på himmelen (som ser ut til å ha ulik eksponering) kloner du enkelt vekk.

Et tips for å finne om navnene er rett, er å bruke kartet på denne linken,

http://www.gislink.no/gislink/

På venstre side velger du "tegning" og strekker opp streker fra der du står og til de toppene du tror du ser på bildet. Sett først en prikk på der du står, så zoomer du ut og strekker opp linjene. Jeg bruker av og til denne metoden selv når jeg er i tvil om det jeg ser på bildet faktisk er det jeg tror. I dette tilfellet er det det ikke så mye fjell på bildet og de er veldig oversiktlig plassert, så det bør være en kurant sak å strekke opp noen linjer. Kanskje du har brukt denne metoden allerede? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bilde. Har et par forslag til rettelser.

Skjelelvhøgda mangler en l

Jeg kan se Kvannfjellet 1011 ganske tydelig mellom Durmålsskolten og Stortinden, og så ser jeg Rakeltinden 1400 til høyre for Blåtinden, men den er vel kanskje for langt unna til at den skal være med.

Der du har satt Tverrbotnfjellet skal Pernilsfjellet være. Toppen på Tverrbotnfjellet er der den neste ryggen kommer opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.