Gå til innhold
  • Bli medlem

Nettbutikk med våpen?


chiraque

Anbefalte innlegg

Annonse

En side som fører en god del rifler er jaktdepotet.no. De selger for øvrig også Howa rifler, som har lite negative bemerkninger, samt en veldig gunstig pris. De opererer også med en del pakkeløsninger, som sikkert vil være verdt å merke seg, da du sannsynligvis vil ha en kikkert på rifla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man kjøper ei rifle som ikke er steingammel, så skal selgeren ha vært godt over middels ivrig på skytebanen hvis denne er "utskutt", noe de færreste av oss jegere er. Selv så har jeg 3 forskjellige rifler som alle er godt opp i årene (15 til 25 år gamle) og har vært MYE brukt, men ingen av disse viser noe tegn på å være utslitt.

Om man får en god pris på et våpen relativt nytt våpen, synes jeg ikke man skal henge seg for mye opp i om våpenet har skutt 300 eller 900 skudd så lenge det ikke er slark her og der i mekanismen. De fleste jegere skyter under 50 skudd i året med samme rifle, så kan du regne selv hvor gammelt dette våpenet må være før det er i faresonen.

se http://www.klikk.no/produkthjemmesider/jakt/article291062.ece for bladet Jakts artikkel om løpsslitasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med brukte rifler er at løpet kan være utstkutt(utslitt). Hvorfor har alle rifler som selges på Finn gått maks 300 skudd? :-)

Det er nok både jug og sannhet bak de påstandene, men mange jegere er ikke skyttere, og mange jegere igjen jakter bare på elg. Så hvis du da regner de obligatoriske treningsskuddene pluss skyteprøven og forhåpentligvis et skudd per. elg så er man fortsatt under 40 skudd i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder nettbutikker med våpen må www.jaktogfriluft.no nevnes. De har stort utvalg i nye og brukte våpen og har gode priser. www.wingevapen.no har også mye å velge i. Det kan være lurt å ringe til forhandleren, da listene på nett ikke alltid er oppdatert.

Angående rifler så presterer "alle" nye rifler god nok presisjon til jakt. Remington og Howa har flere modeller som er bra og billige. Tikka T3 er litt dyrer og mange velger denne.

Det kan ofte være lurt å legge like mye penger i kikkertsikte som i selve riflen, da et dårlig kikkertsikte fort kan ødelegge opplevelsen.

Dersom du vil ha mer info kan du lese i timesvis på www.kammeret.no Der inne er det mange tråder om våpen og optikk og ved å bruke søk-funksjonen vil du finne masse info. Det er også en salgsside der hvor det er mulig å kjøpe brukt.

Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Hei, bare noe jeg lurer på.. Hvis man bestiller seg rifle eller en hagle på en nettside, og da tenker jeg ikke brukt. hvordan kan de som selger vite at kjøperen er over 18, og har tillatelse til å eie det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi ingen sender ut en kolbe engang uten godkjent, signert og stemplet søknad fra politiet hvor du står nevnt med både personnummer og fullt navn, i tilegg må du sende butikken kopi av gyldig identifikasjon og vise dette ved uthenting av pakke på posten.

okey, tusen takk. da skjønner jeg litt mer :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.