Gå til innhold
chiraque

Nettbutikk med våpen?

Det er 3169 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe min første rifle :wink: men er usikker på om det blir brukt eller ny, prisen sier egentlig brukt men er det noen som kan anbefale en nettbutikk med brukte og nye våpen som er bra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En side som fører en god del rifler er jaktdepotet.no. De selger for øvrig også Howa rifler, som har lite negative bemerkninger, samt en veldig gunstig pris. De opererer også med en del pakkeløsninger, som sikkert vil være verdt å merke seg, da du sannsynligvis vil ha en kikkert på rifla.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får mye mer rifle for pengene om du kjøper brukt! Som med alt annet, folk bytter ut det de har fordi de har lyst på noe nytt og ikke fordi det de har er utslitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man kjøper ei rifle som ikke er steingammel, så skal selgeren ha vært godt over middels ivrig på skytebanen hvis denne er "utskutt", noe de færreste av oss jegere er. Selv så har jeg 3 forskjellige rifler som alle er godt opp i årene (15 til 25 år gamle) og har vært MYE brukt, men ingen av disse viser noe tegn på å være utslitt.

Om man får en god pris på et våpen relativt nytt våpen, synes jeg ikke man skal henge seg for mye opp i om våpenet har skutt 300 eller 900 skudd så lenge det ikke er slark her og der i mekanismen. De fleste jegere skyter under 50 skudd i året med samme rifle, så kan du regne selv hvor gammelt dette våpenet må være før det er i faresonen.

se Skjult lenke - logg inn for å se den for bladet Jakts artikkel om løpsslitasje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Problemet med brukte rifler er at løpet kan være utstkutt(utslitt). Hvorfor har alle rifler som selges på Finn gått maks 300 skudd? :-)

Det er nok både jug og sannhet bak de påstandene, men mange jegere er ikke skyttere, og mange jegere igjen jakter bare på elg. Så hvis du da regner de obligatoriske treningsskuddene pluss skyteprøven og forhåpentligvis et skudd per. elg så er man fortsatt under 40 skudd i året.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet to våpen egentlig, begge er hos samme forhandler.

Et smith & wesson i-bolt med koffert og kikkertsikte 3-9 *40 6990,-

og et winchester w70 med optikk 3-9*40 7990 noen som har forslag til hva jeg skal velge eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder nettbutikker med våpen må Skjult lenke - logg inn for å se den nevnes. De har stort utvalg i nye og brukte våpen og har gode priser. Skjult lenke - logg inn for å se den har også mye å velge i. Det kan være lurt å ringe til forhandleren, da listene på nett ikke alltid er oppdatert.

Angående rifler så presterer "alle" nye rifler god nok presisjon til jakt. Remington og Howa har flere modeller som er bra og billige. Tikka T3 er litt dyrer og mange velger denne.

Det kan ofte være lurt å legge like mye penger i kikkertsikte som i selve riflen, da et dårlig kikkertsikte fort kan ødelegge opplevelsen.

Dersom du vil ha mer info kan du lese i timesvis på Skjult lenke - logg inn for å se den Der inne er det mange tråder om våpen og optikk og ved å bruke søk-funksjonen vil du finne masse info. Det er også en salgsside der hvor det er mulig å kjøpe brukt.

Mads

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, bare noe jeg lurer på.. Hvis man bestiller seg rifle eller en hagle på en nettside, og da tenker jeg ikke brukt. hvordan kan de som selger vite at kjøperen er over 18, og har tillatelse til å eie det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi ingen sender ut en kolbe engang uten godkjent, signert og stemplet søknad fra politiet hvor du står nevnt med både personnummer og fullt navn, i tilegg må du sende butikken kopi av gyldig identifikasjon og vise dette ved uthenting av pakke på posten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fordi ingen sender ut en kolbe engang uten godkjent, signert og stemplet søknad fra politiet hvor du står nevnt med både personnummer og fullt navn, i tilegg må du sende butikken kopi av gyldig identifikasjon og vise dette ved uthenting av pakke på posten.

okey, tusen takk. da skjønner jeg litt mer :twisted:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 3169 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av GrundeL
      Leseverdig artikkel om eiendomsretten: Skjult lenke - logg inn for å se den
    • Av Vebjørn Holmslet Astad
      Navn: Litt frå jaktåret 2017
      Kategori: Medlemmenes egne videoer (friluftsliv)
      Dato lagt til: 2018-03-27
      Innsendt av: Skjult lenke - logg inn for å se den

Har samla opp någen fine situasjoner fra jaktåret 2017 her. Ser fram te høsten igjen

Skjult lenke - logg inn for å se den
    • Av Vebjørn Holmslet Astad
      Har samla opp någen fine situasjoner fra jaktåret 2017 her. Ser fram te høsten igjen
    • Av Kikut
      Hadde en mindre trivelig opplevelse på reinsjakta sist høst.
      Hadde en godt innskutt rifle. Som vanlig hadde jeg pusset og oljet løpet før jakta - nytt i år var at jeg også hadde gått løs med bronsebørsta inne i løpet og at jeg brukte såpass med pussepapir at det ble "trangt" å dra det gjennom løpet.
      Første skuddet på jakta ble mot en stillestående bukk med breisida til på ca 70 meter. Noe nedoverhelning mot dyret. Bom. Ingen skuddreaksjon på dyret og jeg fulgte flokken lenge. Flokken gikk etter hvert inn i naboterrenget og jegere der rapporterte at de ikke så noe skadeskutt dyr. På skuddstedet var det ikke tegn til treff, intet blod eller pels. Ettersøk samme dag og påfølgende dag uten tegn til noe dyrefall. 
      Altså med overveiende sannsynlighet en klar bom. Årsaker? :
      - Jeg var sliten etter å ha løpt etter flokken et par kilometer, men jeg følte jeg lå godt i anlegg og så dyret fint i siktet. 
      - Dårlig avtrekk i kombinasjon med svak helling nedover mot dyret? Rifla er innskutt med treffpunkt noen centimeter over siktepunkt på 100 meter. 
      - Så til det overskriften beskriver: En i jaktlaget forteller at han ofte når han skyter på bane, opplever at første skudd etter pussing av løpet, er skjevt. Jeg skøyt mot blink dagen etter nevnte jaktsituasjon og hadde fin samling. Kan det være at man bør være forsiktig med "blodpuss" av rifla før man fyker til fjells, evt. da passer på å skyte av et skudd i myra før man jakter?

Takknemlig for alle tanker og kunnskap noen måtte ha rundt dette. God påske!
    • Av Jonas H
      Rypejakt på Senja i kjempefint terreng og godt vær. Vi startet 3 stykk opp fra svartholla på Nord-Senja og inn til Svarthollavannet, her fikk vi Båttransport inn over svarthollavannet som dere kan se på bildet. Her slo vi leir utpå kvelden og fyrte bål, litt grilling og avslapping før vi gjør oss klar til første jakt dag. 

Bilde av Eirik og Eivind med en av dagens fangst. Under istinden. Mye fjellrype og se i dette området

Etter en lang dag i fjellet kommer vi til leiren og lager oss middag, godt og få tørre klær. Idag lagde vi Elgskav med sopp, løk, bacon og potetmos med hjemmerørt tyttebær.

Jeg og Eivind har lunsj på Pålfjellet, her gikk vi på 4 fugler, Eirik fikk en fin lirype her. Vi gikk videre til lasset som er nede i høyre bilde, her så vi en fugl på hele turen. eivind Fikk sen en fil fjellrype. Senjas høyeste fjell Breitind vises også bakerst i bildet. 

Nå er vi tilbake fra en lang dag i fjellet (ca 1.5 mil) det er pølsesuppe på menyen. Pølser, kålrot, gulrot, potet, sjalotlauk som dem sier, purreløk, smaker veldig godt med litt salt og pepper, vi bruker også buljong terning for litt mere smak utsikt fra leiren litt bedre middag for oss som ikke er så glad i realturmat! 

Fine kvelder med stjernehimmel og nordlys! på disse turene skulle man ønsket og ha godt kamera med seg! her lå vi ute og hadde bål og koblet hverdagen helt ut. 

så er det siste jakt dag, når har vi vert her i 4 dager, og idag er det mye vind ute i fjellet. Vi satser på og jakte i fjellsidene og holde oss unna toppene, vi hadde nokk oppi 20 sm noen plasser, fallvind fra fjellet er virkelig sterk. Jeg har 2 dager med mye bom, og idag er det min tur, det startet dårlig, men turen gikk tilbake til det store mikkefjellet i håp om og få fylt kvoten. Vi jakter lenge og Eirik får mye fugl, jeg fortvilet bare bommer! Men så, løsner det, jeg får kvoten min på ca 30 minutter, og dette var virkelig godt! endelig tilbake i rett modus. Vi har 10 fugler, noen fra dagen før som eivind ikke fikk med seg hjem. En dag men maks utteling kan man vel si! Mikkefjellet hadde mye fugl og by på, både li og fjellryper. Det blir nokk ikke siste turen hit. vi hadde og mange sjangser med 17hmr, dette hadde vi med oss på turen, men dette var også eneste dagen de ble liggende i leiren xp så typisk! flotte fugler!   

Siste kvelden blir tilbringet i teltet, det er mye ving så gryteretten blir lager i teltåpningen. Det virker som om at kvelden blir lang! men tvert imot så var det godt og like varm og mett, mens vinder suser ute, vi har jo litt attåt tel middagen som varmet godt i kaffen, jeg kom på en ide tidligere på dagen, jeg hadde jo ikke yatzi med, men jeg lastet det ned på telefonen mens jeg hadde dekning, så det ble en kveld med yatzi, radio og noen godt i koppen! (Helsport reinsfjell superligt 3) kjekt med2  åpninger i teltet, da kan man lage mat der det ikke er vind

God varm middag nytes etter lang dag med god fangst

Fint om morningen før hjemreise dag 5 Vi fulgte utløpet til demningen påtur hjem , gikk rørgata ned til bukkemoen og ble der hentet og kjørt til bilen ca 9 km og gå. sekken veide 28 kg når jeg var hjemme

Takk for oss Senja

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.