Gå til innhold
  • Bli medlem

Jakker...


Viktor

Anbefalte innlegg

Hei,

Nå har lønna fra sommerjobben kommet inn og det er på god tid å bruke dem - både med tanke på at det klør i lommeboka, og fordi jeg trenger en regn-jakke (3-lags Goretex) og en dun jakke.

Jeg tenker å bestille fra usa, så prisen har ikke så veldig mye å si. Men jeg vet enda ikke hvilke jeg vil ha. Har selvsagt sett litt rundt, men jeg håper på noen anbefalinger fra dere:)

Jeg har sett litt på Arcteryx og Norrønna med tanke på regnjakka, og The North Face samt Norrønna på Dun jakka, men forslag er jeg som sagt åpen for:)

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg blingser, men har de den bare i XL?

Når det gjelder jakken, så kjøpte jeg den sist de hadde den som Dagens Røver til samme pris, det vil også kanskje være noe enklere

mtp reparasjon/garanti og sånt at den er kjøpt i Norge?

Jakken er helt topp den og jeg vil vel kalle det typisk Arc'teryx kvalitet, man ser det på sømmer og kjenner straks at denne kan man stole på

at holder deg tørr. I sommer brukte jeg den ved en "feil" på jobb utendørs, akkurat når det ble satt nedbørsrekord her og den holdt meg tørr

hele tiden. Anbefales på det varmeste :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.backcountryoutlet.com/outlet/ARC0775/Arcteryx-Theta-AR-Jacket-Mens.html

Godt og vel en høvding å spare der... Men igjen: penger er ikke problem. Og hvordan er denne jakken?

Takk for raskt svar:)

Forstår ikke at du gidder å sommerjobbe i det hele tatt. Hadde ikke penger vært noe problem hadde jeg bare gjort det som var morsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå forstått at penger ikke er så viktig for deg.

Om jakka kan kjøpes i Norge for 3000,- ville det være veldig dumt å bestille i USA for ca. $330 !

Du ender opp med å betale mer og får en vanskelig/umulig reklamasjonsvei.

Men du kan jo selvfølgelig skryte til kameratene dine at du har importert den selv...........har kanskje litt verdi det også :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå forstått at penger ikke er så viktig for deg.

Om jakka kan kjøpes i Norge for 3000,- ville det være veldig dumt å bestille i USA for ca. $330 !

Du ender opp med å betale mer og får en vanskelig/umulig reklamasjonsvei.

Men du kan jo selvfølgelig skryte til kameratene dine at du har importert den selv...........har kanskje litt verdi det også :shock:

Jakka i usa:

330 x 6.02 = 1986.6

Porto fra nettbutikk til kontakt i usa:

0

Porto til norge fra usa:

45 x 6.02 = 270.9

Til sammen:

2257.5

Jakka i norge:

2999

Porto:

95

Til sammen:

3094

Å spare:

3094 - 2257.5 = 836.5

Ja, jeg sparer på det. I tillegg sendes det en del pakker til meg fra den kontakten, slik at jeg kan kombinere det med disse; hvilket som også betyr at jeg ikke behøver å betale moms eller toll.

Håper dere forstår at jeg skal kjøpe to jakker her og det at hvis jeg sparer 2-3000 på å kjøpe den i utlandet, samt det at jeg har noen kontakter i usa - som gjør at det med handelen garanti og slikt ikke blir så sykt vanskelig. Og det at når jeg sier at penger ikke betyr noe, så mener jeg at prisen i norge betyr ingenting, siden jeg skal kjøpe fra usa å det er mest sannsynlig salg på den varen; som betyr at den koster forholdsvis nesten ingen ting.

Takker for initiativet og alle innspill, men er det noen som virkelig har noen jakker de vil anbefale og har noen erfaring med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper egentlig litt at du får problemer med jakkene og må mase med garantier i statene. Det har du igrunnen fortjent :shock:

Om du søker på dunjakker her i forumet, så får du nok opp mye bra om (bl.a.) disse: ME Annapurna, TnF Himalayan Parka og Fjällreven (er litt usikker på modell, kanskje Kamas II). Alle disse 3 vil passe ypperlig, og holde deg varm på Grønland og Svalbard. Du kommer til å bli fornøyd uansett, så kjøp den billigste/cooleste. Men ikke kom og klag på at du svetter når du venter på trikken i Oslo, da passer en Bergans Down deg bedre. Bruksområdet bestemmer mye når det gjelder kjøp av dun-jakke. Skal du f.eks. stå bak på en hundeslede, kjøre ATV eller telle billetter i en skiheiskø, tror jeg heller at en Canada Goose Parka passer bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Nå har lønna fra sommerjobben kommet inn og det er på god tid å bruke dem - både med tanke på at det klør i lommeboka, og fordi jeg trenger en regn-jakke (3-lags Goretex) og en dun jakke.

Jeg tenker å bestille fra usa, så prisen har ikke så veldig mye å si. Men jeg vet enda ikke hvilke jeg vil ha. Har selvsagt sett litt rundt, men jeg håper på noen anbefalinger fra dere:)

Jeg har sett litt på Arcteryx og Norrønna med tanke på regnjakka, og The North Face samt Norrønna på Dun jakka, men forslag er jeg som sagt åpen for:)

På forhånd takk.

For å ta denne tråden tilbake til utgangspunktet:

Veldig kjekt å vite hva du har tenkt å bruke jakkene til?

Dunjakker - her avhenger det hele av hvor varm du vil den skal være og om vekt er en viktig faktor

- Norrøna sin dunjakke har jeg prøvd - virket svært god!

- TNF sine dunjakker veier gjerne en del - ville heller ha valgt en fra merkene under:

- Sjekk ut Sir Joseph, Rab, Mountain Equipment og Klättermusen(Klättermusen "Liv" er virkelig lett og varm, Patagonia har også et alternativ)

Skalljakke - nok en gang, hva slags jakke vil du ha? Ettersittende snitt a la Arc'teryx? Litt mer løst snitt? Lang eller kort?

- Selv har jeg Norrøna Trollveggen som jeg er godt fornøyd med, lang, gode lommer som ikke er i veien for hoftebeltet, god hette, solid stormklaff

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte selv Theta AR fra backcountry.com, og er superfornøyd med den. Den beste jakka jeg har hatt. Dønn solid, bra lufting og super hette. Den kom på 2150kr levert på døra i Oslo. Har handlet derfra mange ganger tidligere, og reklamasjon osv er ikke noe problem. Arcteryx har verdensdekkende livstidsgaranti, dessuten tar backcountry varen tilbake dersom du ikke er fornøyd.

Kjøpte også 2 stk Norrøna Falketind Aero dunjakker derfra, den første kom på 1800kr og den andre 1200kr. Rabattene på den siden kan være ganske ville, og prisen blir lavere når det er få igjen av en modell!! Dessuten er det jo litt ironisk å kjøpe et norsk merke i utlandet til 70% rabatt. Det sier litt om marginene det opereres med i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for initiativet. Jeg har tenkt å bruke Goretex jakka på fjellet og til dagligdags, så derfor må den tåle en del. Jeg er forholdsvis stor og lang, så jeg trenger litt større størrelse (L og kanskje noen ganger XL).

Dunjakka vil bli mest brukt til daglig, samt på kalde dager i campen på fjellet. Den trenger kanskje ikke være så sykt varm, da jeg vil heller sitte med muligheten til å skifte lag under jakka istedenfor å være for varm og ikke ha muligheten til å regulere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også gå god for Arc`teryx Theta AR, har denne selv i størrelse L. Anser disse som relativt store i størrelsen, da jeg er 191cm lang og 115kg lett :D

Kult. Er den veldig stor til deg? Jeg vurderer denne jakken, i samme størrelse. Men jeg er 180 og 85 kg lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Fjellreven Kamas dunjakke i flere år - og kan anbefale denne. God dunkvalitet. "Kort" modell. Ikke for tykk. Vekt ca. 1000gr. i str L. Avtakbar hette mm.

Takk. Liker jakker med litt mer "baggy" fit. Den bør være litt lengre. Men takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte selv Theta AR fra backcountry.com, og er superfornøyd med den. Den beste jakka jeg har hatt. Dønn solid, bra lufting og super hette. Den kom på 2150kr levert på døra i Oslo. Har handlet derfra mange ganger tidligere, og reklamasjon osv er ikke noe problem. Arcteryx har verdensdekkende livstidsgaranti, dessuten tar backcountry varen tilbake dersom du ikke er fornøyd.

Kjøpte også 2 stk Norrøna Falketind Aero dunjakker derfra, den første kom på 1800kr og den andre 1200kr. Rabattene på den siden kan være ganske ville, og prisen blir lavere når det er få igjen av en modell!! Dessuten er det jo litt ironisk å kjøpe et norsk merke i utlandet til 70% rabatt. Det sier litt om marginene det opereres med i Norge.

jeg fulgte opp tipset ditt, men på backcountry.com kan man lese følgende: "Due to contracts with the following brands, we are unable to ship any of their products outside the US." så kommer en lang liste med mange av de mest aktuelle merkene.

Fikk du sendt varen direkte til Norge eller via en adresse i USA?

Har noen tips om nettbutikker som har færre skrupler med å selge merkevarer til Europa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fulgte opp tipset ditt, men på backcountry.com kan man lese følgende: "Due to contracts with the following brands, we are unable to ship any of their products outside the US." så kommer en lang liste med mange av de mest aktuelle merkene.

Fikk du sendt varen direkte til Norge eller via en adresse i USA?

Har noen tips om nettbutikker som har færre skrupler med å selge merkevarer til Europa?

Jeg fikk det sendt via en person i USA. Et annet alternativ er å bruke jetcarrier, man vil da få oppgitt en adresse i USA man kan sende varen til, før den blir sendt videre til Norge. Da tilkommer moms og muligens litt toll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en Arc'teryx theta AR jakke, strl. L, veldig fornøyd med denne jakken, er snaue 186 og bikker nesten 90 kg på en god dag, jakka har relativt baggy fit, gammel skater selv, så liker ikke korte stramme jakker jeg heller, slitestyrken er det ikke noe å si på, det er jo arc'teryx.. Skulle engentligt oppgradert jakke nå jeg også, 1,5 år siden jeg kjøpte thetaen, men klarte ikke rettferdiggjøre kjøpet for meg selv siden jakken ikke ser brukt ut (og den har noen timer på fjellet etterhvert) ((ble forresten nytt telt istedetfor, så det gjorde ingenting:)) Så jakken er sweet, et absolutt bra kjøp..

Kjøpte Mountain Hardwear Sub zero jakke fra statene nettop, litt kort modell, men virker som en meget stødig jakke, gleder meg til å få prøvd den på vinterturer senere i år! Kan såklart ikke mene noe om hvor bra jakka er, men 2 kompiser har tilsvarende MH jakker, og er fornøyde med de! (ikke så enormt gnarly pris på dem heller!)

John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.