Gå til innhold
  • Bli medlem

Sløve dager i Innerdalen, tidlig i juli 2009


DrDamage

Anbefalte innlegg

Loffet litt rundt i Innerdalen i sommer og heldigvis hadde turfølget mitt bedre kamerautstyr enn det mobilen min kan varte opp med.
Her er noen bilder fra turen som foregikk helt i starten av juli. Været var knallbra hele tiden og det ble mye tid til fisking og leirkos og
trasking opp og ned dalstrøket. Det ble av diverse grunner ikke noen sjanse til noen toppturer, men det har jeg lovt meg selv å ta igjen
neste sommer :D

Vi hadde booket Raudhytta, den lille hytta som ligger litt ovenfor resten av Renndølsetra, og sov der første natten. Ren luksus var det, men
når det er sagt så var det jo telting, fisking og småvandring rundt i området som var planen. Så dagen etter fant vi en fin plass til teltet og
valgte å ha en slags basecamp der. Dette var ikke lenger unna setra enn at det gikk fint å gå til setra for å kjøpe rømme som vi hadde til ørreten.
Jeg hadde tatt med litt alufolie som fisken ble bakt i, og sammen med rømme og potetmos så ble det et herremåltid ut av det :(
Må innrømme at det ble et par turer bortom setra for å kjøpe vafler med rømme og syltetøy også. Noe så fantastisk godt har jeg sjelden smakt...

post-5276-133474650912_thumb.jpg

post-5276-133474650918_thumb.jpg

post-5276-133474650924_thumb.jpg

post-5276-133474650931_thumb.jpg

post-5276-133474650936_thumb.jpg

post-5276-133474650944_thumb.jpg

post-5276-133474650949_thumb.jpg

post-5276-133474650954_thumb.jpg

post-5276-13347465096_thumb.jpg

post-5276-133474650966_thumb.jpg

post-5276-133474650971_thumb.jpg

post-5276-133474650978_thumb.jpg

post-5276-133474650984_thumb.jpg

post-5276-133474650992_thumb.jpg

post-5276-133474650999_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fine bilder fra Innerdalen. :D Innerdalstårnet står høyt på ønskelisten min! Det er vel ikke mer enn klyveklatring 2+ har jeg lest? Noen som har vært der og kan bekrefte om den er grei uten tau?

Det kan jeg bekrefte Sondre, en lokal kar vi møtte på vei ned (grunnen til at han gikk alene var forøvrig at han tapte loddtrekningen på toppen om å gå å hente bilen mens kompisene gikk en annen vei) som har vært der mange ganger, sa at da han var på toppen den dagen så var det en masse folk der uten tau, alle slags folk egentlig sa han, både unge og gamle. Jeg har og lest at det er greit uten tau, ihvertfall så lenge det er tørt oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder fra Innerdalen. :D Innerdalstårnet står høyt på ønskelisten min! Det er vel ikke mer enn klyveklatring 2+ har jeg lest? Noen som har vært der og kan bekrefte om den er grei uten tau?

Ja, Innerdalen er en perle — har vært der 3 ganger, første gang i 1967 på klatrekurs.

Innerdalstårnet av letteste vei gås lett uten utstyr, men Vesteggen til Innerdalstårnet er en klatretur som går opp i grad IV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Innerdalen er en perle — har vært der 3 ganger, første gang i 1967 på klatrekurs.

Innerdalstårnet av letteste vei gås lett uten utstyr, men Vesteggen til Innerdalstårnet er en klatretur som går opp i grad IV.

Yep, enig! Veldig fint i Innerdalen. :D Var der selv i 1979 på klatrekurs i regi av DNT og Olav Innerdal. Et vellykket kurs, men vi gikk glipp av Vesteggen på "Tårnet" p.g.a. kraftig regn og tåke. Ellers mange fine klatreturer. :(

______________________________

Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder fra Innerdalen. :shock: Innerdalstårnet står høyt på ønskelisten min! Det er vel ikke mer enn klyveklatring 2+ har jeg lest? Noen som har vært der og kan bekrefte om den er grei uten tau?

Har vært på Tårnet to ganger, siste gang i slutten av juli i år. Kan bekrefte at dette kun er enkel klyving. God sti opp til skaret mellom Tårnet og Tårnfjellet, derfra er det greit å prøve å følge spredt varding opp til toppen, men det går greit selv om du ikke finner disse. Likevel ville jeg nok ikke gått i vått vær, litt sva enkelte steder som kan være litt ekle å komme over - dessuten bør sikten være god for å få nytt utsikten i denne dramatiske og flotte naturen. Kan ellers anbefale overnatting i den ny-restaurerte gammelhytta, den har sjel:)

haldis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.