Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøtinden 1027 moh - og 4 x bonus......


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Grunnen til turen: Ble kastet i land fra Røkkes nye kjemperigg Aker Barents pga startopp-problemer og plassbehov for alskens reperatører.
Pluss litt kommunetopp interesse. Ble satt til å sitte stanby på hotel i Kristiansund i tre dager men det passet ikke Dag-G noe særlig.
Første morgen gikk bussen inn til Batnfjordsøyri, forbi gamle kjente som Kvernberget og Freikampen.
Siden jeg hadde god tid så gikk jeg de 6 kilometerene langs E39 til Furulia, deretter 4 km inn til Ulland. Flott natur.
Fra Ullaland var det merket sti oppover i krattet. Ja stien den bare dro sin veg og jeg fant den ikke igjen før vegetasjonen lå bak meg på 7-800 moh.
Krattskogen på vestlandet kan være stri.
Resten av oppstigningen var bratt men en kjempefin tur i vekslende vestlandsvær.
2 x bonus: Snøtinden er kommunetopp for både Eide og Gjemnes kommune.
1 x bonus: Topptur med full lønn har aldri jeg vært med på før.
1 x bonus: Mens jeg var på toppen ringte finansministeren hjemmenfra. Min første lottokupong som jeg leverte inn bare pga grasrotmidlene til det lokale idrettslag,
og som jeg aldri hadde brydd meg om å sjekke var gått inn med 47-k.
Eneste minus var at fotoapparatet ikke var med på turen.
Returen gikk samme veg. Totalt ca 30 km denne dagen med 1027 høydemeter fra hav til topp.
Tror de fleste går fra andre siden (Eide), da det kom en tydlig sti opp derifra. Godt besøkt topp i følge toppboka.
Dagen etter gikk turen til Molde og Skåla - 1128 moh. Også det en flott tur.

post-728-133474650909_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det er veldig vanlig å gå på Snøtind fra Gjemnessida på ski i alle fall.

Freikampen?, du mener vel Freikollen :shock:

Det var artig å se at mine barndomsfjell beskrives på forumet her. Mang en gang har jeg vært på Snøtind (eller Stortussen, som vi fra Batnfjordsøra kaller den) og har stort sett har jeg gått fra Åndal (Ullaland). Ja, det er nok den mest nytta veien på ski det "Gi".

Stortussen med full lønn har jeg ikke vært med på, men å komme til topps gir lønn nok i deg selv. :D

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.