Gå til innhold
REs

Mountain House turmat

Anbefalte innlegg

:shock: Var det feil på rugbrødet eller osten?

Vil vel kunne svare ja på begge deler. Det er ikke alt rugbrød som er like spiselig, og denne gangen fikk jeg med en av de virkelig mindre spiselige. Smakte ikke godt og var tørt som komprimert trespon. Osten var den nye "Edelost" på tube. Har ikke prøvd den før, og leste ikke på tuben før jeg putten den i sekken. Muggost er ikke helt min greie, og det er det Edelost er. Kombinasjonen ble som muggen sagflis :D

Men ellers er jo holdbarheten på rugbrød glimrende på turer der vanlig brød tørker ut eller mugner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har smakt et par stk fra Mountain og det aller meste går ned! Enkelte trenger litt mer krydder. Forøvrig når man er sulten i fjellet så smaker alt godt! :D

Det første året man fikk kjøpt Mountain House i Norge fikk de klager på at det var for mye krydder i dem, derfor ble de som de er nå. Enig i at litt hvitløk i Bolognaise og Lasagne gjør seg godt. Ikke dumt med litt parmesan heller :( Men de to indiske variantene Tikka og Korma varmer da litt i halsen på vei ned. Gjør godt når kroppen er litt kald :)

Nesten alt smaker godt i fjellet. Unntaket må være mitt siste forsøk på å variere frokosten fra havregryn/frokostblanding. Tok med en pakke rugbrød, av den tunge og mørke sorten, og noe tubeost. Våt sponplate hadde vært å foretrekke :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Chilli Con Carne gra Mountain House er ikke noe sukkess! Legger heller noen extra kroner i noe Real Turmat!

Pris REAL 49,-

Pris Mountain House 79,-

Og måtte jeg velge hadde jeg spist MH hver gang i stedet for REAL :D Kjøttrettene har biter av kjøtt i stedet for biter av en "kjøttpudding" som består av mindre enn 50% kjøtt. Kyllingrettene har biter av kyllingfilet, ikke kyllingpudding. Grønnsakene er i større biter, og blir saftigere. I tillegg smaker det en smule mindre salt! Men smaken er som baken :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Er det bare meg det er noe galt med eller er det andre som også har erfaringer med denne typen turmat.

Bønner som har blitt tørket bruker altfor lang tid på å bli myke, så også i REALs Chili kan man komme over steinharde bønner lenge etter de oppgitte minuttene maten skal stå. Har til og med gjort motsatt av oppskriften og helt det tørre opp i vannet i kjelen og latt det koke noen minutter uten at bønnene har blitt helt gode...

Når det gjelder oppmåling av vann er det jo ganske mange av oss i dag som har drikkeflasker med måleskala på, så at de oppgir 350 ml eller 3.5 dl, er ikke dumt. Jeg slipper på den måten å kaste bort gass på å koke opp mer vann enn det jeg trenger. Riktignok har jeg opplevd at de fleste retter -om de er REAL, Mountain House eller Adventure Food- trenger en liten skvett mer vann enn det som er oppgitt i oppskriften :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.