Gå til innhold
  • Bli medlem

Kvalitet på spinnere


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Jeg irriterer meg litt over kvaliteten på sluker og spinnere. Før var det slik at man kunne kjøpe seg en spinner og den holdt i evigheter - helt til man slet snøret. Men nå har jeg inntrykk av at malingen forsvinner fortere fra spinnerne og sluker enn før.

Jeg opplevde nå at en Panther Martin (sølvkroken) sluk mistet malingen etter bare 1 times bruk - jeg reklamerte og fikk en ny en selvsagt.

En ting er at en billigsluk mister glans og maling, men noe annet når småspinnere til 40-50 kroer stykket blir ødelagte på kort tid. Er det fler som har opplevd dette?

I titt i slukeskene mine viser en ymse samling med sluker med avslitt maling - og det er vel halve moroa å handle seg noe nytt før turene, men jeg mistenker at kvaliteten har gått ned i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig.

Har lagt merke til og irritert meg over det samme. Spinnere fra 80-tallet (jepp, jeg har fortsatt noen) holder på lakken som bare det. De nyere taper seg mye raskere. Har nok med at det er mer miljøvennlige lakktyper som brukes nå. Ser jo samme tendens på biler.

Får vel bare akseptere det? Jeg satser på at det i hvert fall er bedre for miljøet.

L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok med at det er mer miljøvennlige lakktyper som brukes nå. Ser jo samme tendens på biler.

Jepp. Har du et produkt som funker, kan du ta deg faen på at det er miljøfarlig. Billakk, husmaling, impregneringsstoffer til trevirke osv, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en litt spennende betraktning :wink: Vil du si at gamle og slitte og umalte spinnere er like fiskelige som nye blanke?

Jeg fisker også mye med Panter Martin, og har merket meg at lakken flekker av. Jeg kjøper derfor bare dem som er lakkert på oversiden av bladet.

For spinnernes del er det jo vibrasjonene som er attraktoren så om de er litt slitt gjør ikke det noe. Det viktigste med gamle sluker er uansett at krokene er skarpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.