Gå til innhold
  • Bli medlem

Er dette et godt kjøp (Mountain Equipment dunjakke)?


Coupe

Anbefalte innlegg

Har fått et tilbud på denne jakka, http://www.oslosportslager.no/produkt/mountain-equipment-omega-dunjakke-herre-0809-19688.aspx men for 2899,- helt ny i sporstbutikk. Lurer på om dette er et godt kjøp eller om eg kan forvente å få den billigere? Er den noen som har erfaring med denne jakka? Er ute etter ei jakke som ikke tar for stor plass i sekken men gir mest mulig varme. Skal brukes på ski turer i fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Om veiledende pris er det samme som hos Sportsnett - 3499 kr, så vil jeg si at 2899 er et ok tilbud => 17 % rabatt.

Men jeg hadde nok ventet på et bedre tilbud, med mindre du trenger den nå.

Tipper Sportsnett kjører dunjakker som "Dagens røver" utover mot desember, så er godt mulig du kan få de billigere(ned mot 50%), men om det skjer og om de har størrelsen din - det vet jeg ikke..

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en slite hull i skulderene om en går med tung sekk, tenker sånn litt over sikt.?

Muligens litt OT, men:

Jeg har ME Annapurna - den er ekstra forsterket over skuldrene(kraftigere stoff) og har visstnok dette:

"Skulderne er islolert med syntetisk fiber for bæring av sekk og for å unngå dundrift" - noe jeg ikke kan fatte, ettersom skuldrene føles som kun 2 lag tynt stoff uten noe mellom. Skuldrene har i -20 blitt kalde, mens resten av jakka er svært varm. Tok dette opp med Sportsnett i sommer og de ba meg komme innom med den. Har ikke fått gjort det enda, men er spent på å høre hva de mener.

Det er det eneste, men tilgjengjeld en svært irriterende hake ved den jakka. Jeg har kun brukt den med en lett sekk ca. 10 dager til og fra skolen(10 min å gå).

Når det gjelder selve stoffet - og om det kan gå hull på dette - tror jeg at det er mer sannsynlig med Omega jakka som ikke har ekstra slitesterkt stoff over skuldrene. Det skal ikke mye til før det går hull på en dunis dessverre..

Men hvor ofte går en med tungsekk og dunjakke?

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor ofte går en med tungsekk og dunjakke?

- LM

Ikke så ofte men et par ganger om vinteren, så er greit og rådføre seg med de som har dunjakker. Begynner og vurdere en litt mer slitesterk modell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboern min har omega... Jeg har Annapurna...

Annapurna er varmere...

Omega er kjempeliten og superlett!

Fin passform på Omega

Annapurna blir litt svær i forhold

Annapurna er nok et par hakk mer solid

Omega er solid nok for pen bruk.. For hard bruk så ville jeg hatt noe kraftigere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Omega'en og er kjempe fornøyd.. Har hatt min nå i 3år tenker jeg og eneste problemet jeg har hatt er at den ene glidelåsen på jakkelomme har hatt seg dønn fast i stoffet.. Har ikke fått den løs ennå.

Det jeg liker aller mest med jakka;

  • den er så liten at den altid er med i sekken. Har den i en 5L vanntett pakkpose.
    den er så liten at jeg får den under skalljakka mi om det skulle være noe uvær som kommer.

Kjenner meg igjen med at det kan bli noe kaldt på skulderne når man bærer tungsekk, men for meg er dette en jakke jeg først tar på når jeg kommer frem eller at vi har pause. Tror heller ikke dette er unikt for dette produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en Omega og er storfornøyd! Godt ytterstoff med minimal perforering! For det meste går ikke sømmen gjennom stoffet, men gjennom en tape på innsiden. Jeg tror dette er en langt mer solid løsning siden den fordeler evt trykk ut over et større område. Dessuten skal det mye mer til før vann kommer igjennom.

Den har helt fint holdt på våt senhøst og vår i tromsø! Unn den litt TLC så varer den nok lenge. Et lite tips er å kjøpe softshell-proof på sprayflaske. Spray jevn på og følg umiddelbart på med hårtørrer så det ikke trekker lenger inn enn det trenger å gjøre!

Fornøyd nok med jakka til at neste sovepose garantert kommer fra ME.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått et tilbud på denne jakka, http://www.oslosportslager.no/produkt/mountain-equipment-omega-dunjakke-herre-0809-19688.aspx men for 2899,- helt ny i sporstbutikk. Lurer på om dette er et godt kjøp eller om eg kan forvente å få den billigere? Er den noen som har erfaring med denne jakka? Er ute etter ei jakke som ikke tar for stor plass i sekken men gir mest mulig varme. Skal brukes på ski turer i fjellet.

Utrolig behagelig jakke. Følger med en knøttliten pose som du pakker jakken i (vel, hos meg gjorde det det). Følger med i sekken når jeg drar til Nepal i oktober. Jeg også har tilgode å få testet den i sitt rette miljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig behagelig jakke. Følger med en knøttliten pose som du pakker jakken i (vel, hos meg gjorde det det). Følger med i sekken når jeg drar til Nepal i oktober. Jeg også har tilgode å få testet den i sitt rette miljø.

Ja det fulgte med en liten pakkpose :)

God tur til Nepal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.