Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske tips rundt Sørlandet ?


Morromannen

Anbefalte innlegg

Hei, er nylig bosatt som student i Grimstad og kunne tenkt meg noen fisketurer med teltet og primusen.. Har bil og er ikke fremmed for å reise noen få timer med bil og å gå en godt stykke.. Kan noen være så snill å gi meg noen tips om noen greie ørretfiskevann eller områder jeg selv kan prøve ut ?

viss noen vil gi meg et stille tips så mail meg på [email protected]

På forhånd takk

God tur alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

I Gjøvdal finner du mange fine fiskevann. F eks om du går opp DNT løypa fra Vindilhytta (rett før Nesvatn) kommer du til flere vann med fin fisk. Jotjørn, Fiskevatn og Øyvatn ligger på ca 700moh. Etter det jeg har hørt er Øyvatn det beste av disse. Fin tur å gå videre til Mjåvasshytta. Den ligger ved Mjåvatn som har fin fisk.

Tovdalselva begynner å bli bedre nå etter 10 år med hardt arbeid av en mann (Han tar opp ca 20-30 000 fisk i året). Gjøv og Nidelva har alt for mye fisk, så der er det bare småfisk. Kommer jo noen rugger av og til.

Er maaaaaaaange fine fiskevann i Gjøvdal/Åmli.

En times kjøring fra Grimstad og du er i "villmarka" på sørlandet :cry:

God tur!

post-5513-133474646034_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.