Gå til innhold
  • Bli medlem

Store fjellbilder som veggpryd


Vidamund

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter ett stort panoramabilde av sunnmørsalpene til å henge på veggen.

Har hørt med alle som driver fotobutikker og lignende, men ingen har som er så store som jeg vil ha.

Noen som vet om folk som har bilde jeg kan kjøpe og eventuelt forstørre selv, eller om noen driver med sanne ting?

Tenker på en størelse på rundt 2x1 meter eller rundtom der.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det er så mange som har et bilde på 2x1 meter av sunnmørsalpene liggende :?

Jeg har selv planer om noe liknende for å ha i stua, men da et bilde som jeg selv har tatt. Foreløpig har ikke panoramateknikk og motiv klaffet. A3+ skriveren på jobben er ikke stor nok, så jobben må gis til en "printsjappe", de lager jo Roll-up plakater omtrent i den størrelsen:

http://www.arkan.no/storformat/rollup.htm

Mangler du motiv så kan det kjøpes f.eks. av Scanpix, mener at de har en egen pris for privat bruk. Det samme gjelder Corbis og Getty images. Et søk på Mountains Møre og Romsdal hos Scanpix ga 170 treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at du kontakter Kjell Audun Hagen og/eller Steve Røyset direkte og forteller hva du er ute etter. Noen eksempler ligger her: http://www.sterk.no/

Dette er virkelig fantastisk flotte arbeider som du får hakeslepp av selv om du har motivene tilgjengelig utenfor vinduet. Mange av bildene gir assosiasjoner til Ørnulf Opdahls kunst. Formatene varierer men ligger opp til rundt 1x3 meter tipper jeg. Prisnivået er høyt, men alt er relativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1m høyde på et bilde er voldsomt til veggpryd, det er heller ikke lett å få det bra. Et format på f.eks 2x0,5m + passepartout og ramme er også et STORT bilde. Lettere å få god kvalitet. Jeg har haugevis av panoramabilder fra Sunnmørsalpane, spørs hva du er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også anbefale å kontakte Steve Røyset eller Kjell Audun Hagen.

De kjører ut bilder i storformat på canvas og de er i meget god kvalitet. Vi har ei utstilling her ute med oss som desverre er ferdig i løpet av ei uke. Dette er dog mest bilder av hav kyst og vær, men jeg vet Steve har en del turer i fjell også, så det er godt mulig han har det du er ute etter.

Mail adresser:

Stev: [email protected]

Kjell Audun: [email protected]

ew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg hadde tilsvarende ønske om fjell i Jotunheimen (Hurrungane) , inspirert av 'Bill. Mrk 2469' boka til Erlend Loe og Bård Løken (ANBEFALES!!).

Den gangen bestilte jeg orginalbildene (filer) hos Samfoto (oppgitt i boka) og fikk Allkopi til å printe i størrelse ca 1x1.5 m (mange alternantive størrelser).

Ramme fikk jeg billig på Ikea!

Kosta noen gryn - men det ble veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.