Gå til innhold
  • Bli medlem

Rusletur til Stetinden 25. juli 2009


500fjell

Anbefalte innlegg

Dagen etter Semelholstraversen ble det en rolig dag. Jeg og Bjørn-Even fant ut at vi skulle gå på Stetinden (2020) ovenfor Leirvassbu. Selv var jeg på den i mars ( https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=15752 ), men Bjørn-Even manglet den. Gikk nordruta som bød på fin klyving. Vi fordrev tiden med å kaste steiner ned vestveggen til 1985-toppen, skikkelig ras ble det. Men vi forsikret oss om at det ikke var noen klatrere under. Ned igjen fulgte vi nordfonna og bort til veien til Leirvassbu.

post-3251-133474644235_thumb.jpg

post-3251-133474644244_thumb.jpg

post-3251-133474644254_thumb.jpg

post-3251-133474644264_thumb.jpg

post-3251-133474644275_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette kan dere godt lage deres egen tråd om. Jeg er enig i at man ikke skal kaste stein i fjellsider der man ikke har oversikt om noen klatrer eller står under. Men her snakker vi om en 100 meter høy vegg der vi hadde full oversikt over området vi kastet stein i. Hva er farlig da? Det skader ikke noen, og moro er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å se forskjell på rasene, hvordan de har oppstått? :?

Det er rimelig lett å se at stein er fjernet på toppen av fjellrygger pga fraværet av lav.

Videre er det ganske irriterende å se på drittunger som pælmer stein utfor stup. Da kan man lure på hva foreldrene har drevet med.

Det er rett og slett en ukultur, hverken mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... du er temmelig opp-i-det hvis du lar deg affisere av at det mangler lav på noen steiner. Hva som er ukultur, du får ulike svar alt etter hvem du spør.

Å kritisere en persons foreldre på et åpent forum, foreldre som enkelt kan identifiseres pga Sondre er åpen om hvem han her, og du opptrer anonymt selv, kaller jeg TOTALT mangel på folkeskikk. Er du interessert i å diskutere steinkasting på generelt grunnlag starter du en ny tråd. Mener du Sondre har foreldre som ikke har gjort det de burde gjøre, så sender du han en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser en gang til så skjønner til og med du at jeg kritiserer foreldre til barn som lemper stein utfor stup på generelt grunnlag. Jeg aner ikke om denne Sondre er barn eller myndig. Generelt: steinkasting og fremprovosering av ras er ukultur, uansett hvem som har det som hobby.

Jeg gidder ikke starte en egen tråd bare fordi du liker å leke politi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke helt se problemet med litt steinkasting i fjellet, men det bryter jo fullstendig med forestillingen om at de fleste oppsøker naturen/fjellet for bl.a. å nyte roen - stillheten!

Sondre er nok en grei og fornuftig gutt, men dette ligner mer på revestreker og guttunger som kjeder seg!

______________________________

Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser en gang til så skjønner til og med du at jeg kritiserer foreldre til barn som lemper stein utfor stup på generelt grunnlag. Jeg aner ikke om denne Sondre er barn eller myndig. Generelt: steinkasting og fremprovosering av ras er ukultur, uansett hvem som har det som hobby.

Jeg gidder ikke starte en egen tråd bare fordi du liker å leke politi.

Du kommer inn i tråden og kommenterer et enkelteksempel, og kan da ikke kalle det generelt. Du kan forresten lese mine to andre innlegg i denne tråden en gang til. Jeg har ikke flagget mitt syn på saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rimelig lett å se at stein er fjernet på toppen av fjellrygger pga fraværet av lav.

Videre er det ganske irriterende å se på drittunger som pælmer stein utfor stup. Da kan man lure på hva foreldrene har drevet med.

Det er rett og slett en ukultur, hverken mer eller mindre.

hei du, jeg må nok skuffe deg og si at den dagen du besøker stetind(om du ikke da allerede har vært der og ikke burde bry deg) vil du ikke se spor etter steinras eller steiner som er fjernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Vi fordrev tiden med å kaste steiner ned vestveggen

Har nettopp lest W.C. Slingsbys "Til fjells i Norge" hvor han bl.a skriver "-vi moret oss med å kaste steiner ned fra stup". I tillegg til å more seg slapp de også steiner ned fra stup for å måle hvor langt det var ned ved å ta tiden fra de slapp steinen til de hørte braket. Fra Gjertvasstind skal det ha tatt 9,5 sekunder. De dyttet også ut en løs blokk i V-skaret for å unngå framtidige ulykker med denne. Synd ikke mora til Slingsby fikk skikk på gutten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.