Gå til innhold
  • Bli medlem

sydeggen til uranostind og den nådeløse(hehehe) nordtoppen på sagi


Bjørn-Even

Anbefalte innlegg

en av de første turene i sommerferien og to fjell som har stått høyt på min ønskeliste.

et lite flertal bilder av meg, fordi jeg ikke gadd å ta med kamera i år. det er fordi jeg mener at de beste minnene og bildene er de man har i hodet sitt og ikke på en pc-skjerm.

legger alikvel ut noen bilder :twisted:

her er link til rapporten: http://tinderanglerne.blogspot.com/2009/08/sydeggen-til-uranostind-og-den.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
det er fordi jeg mener at de beste minnene og bildene er de man har i hodet sitt og ikke på en pc-skjerm.

Nettopp, de beste bildene sitter på netthinna!

Kul tur gutter, fortsett med samme ydmykhet til fjellet og dere når langt.

Tro det eller ei B-E, men ditt "forbilde"(?) er faktisk særs ydmyk, nettopp derfor kom han i mål.....

1-2 klatreøkter og en times slackline ukentlig + mange O2 turer, så er dere der:)

Syns det er jævli morsomt å se ungdommen på slikt trygt nivå, B-E og Sondre.

Regner med CF blir 3.mann igjen, når kroppen ordner seg. Akkurat det vet jeg desverre nesten alt om:(

Fortsett å beholde ydmykheten, tror det er deres største utfordring.

Det finnes de her inne som kan brenne seg for sådan manglende desverre.... Gå ikke i den fella gutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, de beste bildene sitter på netthinna!

Kul tur gutter, fortsett med samme ydmykhet til fjellet og dere når langt.

Tro det eller ei B-E, men ditt "forbilde"(?) er faktisk særs ydmyk, nettopp derfor kom han i mål.....

1-2 klatreøkter og en times slackline ukentlig + mange O2 turer, så er dere der:)

Syns det er jævli morsomt å se ungdommen på slikt trygt nivå, B-E og Sondre.

Regner med CF blir 3.mann igjen, når kroppen ordner seg. Akkurat det vet jeg desverre nesten alt om:(

Fortsett å beholde ydmykheten, tror det er deres største utfordring.

Det finnes de her inne som kan brenne seg for sådan manglende desverre.... Gå ikke i den fella gutter!

bra noen er enige med meg! :oops:

jeg har ingen plan om å etterligne Øyvind, evnene mine ligger ganske langt under og jeg har ikke så mye imot å bruke tau, tvert imot synes jeg det er ganske gøy!

CF håper jeg blir med oss på flere turer, det har gått en stund siden jeg så han sist.

hehe det er ikke så bra for ydmykheten å legge ut masse klatre/baris/macho bilder, men gammel vane er vond å vende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Carl F har skadet seg? Hva skjedde? Ønsker han god bedring og snarlig retur til fjellet!

Sjøl sliter jeg med vond høyreskulder pga tung sekkebæring på langtur, så jeg dropper tunge sekker ei god stund framover. Savner Jotunheimen, har ikke vært der siden 4.juli...

Ja, tung sekkebæring, det liker ikke jeg.

Sekken mi på Uranostraversen veiet 7,5kg — og så var speilreflekskamera med 2 objektiver og kikkert også med + det vanlige til overnatting på hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CF har det vel egentlig som plommen i egget? han sykler mye for tiden og får bra plasseringer i konkuranser har jeg hørt. det blir nok fjellturer på han også når sykkelsessongen er ferdig!

bjarne: har ikke kommentert på din rapport, men jeg har lest den og nytt bildene! er det noen nye utfordringer(klatring altså) som du har i tankene? skardstind?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CF har det vel egentlig som plommen i egget? han sykler mye for tiden og får bra plasseringer i konkuranser har jeg hørt. det blir nok fjellturer på han også når sykkelsessongen er ferdig!

bjarne: har ikke kommentert på din rapport, men jeg har lest den og nytt bildene! er det noen nye utfordringer(klatring altså) som du har i tankene? skardstind?

Ja, Skardstind og flerr andre er forsatt på ønskelista mi, men jeg ble forbanda på været og reiste hjem før tiden :evil:

Uranostraversen var den eneste topptur jeg fikk :)

Aldri mer fjelltur i august (det er ikke fyrste gang jeg har hatt møkkavær i august).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et lite flertal bilder av meg, fordi jeg ikke gadd å ta med kamera i år. det er fordi jeg mener at de beste minnene og bildene er de man har i hodet sitt og ikke på en pc-skjerm.

såklart, men i ettertid med alzheimer's-symptomer som de fleste av oss har er det virkelig nice med bilder for å faktisk huske på hva du gjorde og hvor fint d var! Syns selv d er helt rått å se igjen bilder fra mine turer og opplevelser en stund etter, og syns synd at jeg ikke hadde kamera i yngre alder! :?:

Ja, Skardstind og flerr andre er forsatt på ønskelista mi, men jeg ble forbanda på været og reiste hjem før tiden :?

Uranostraversen var den eneste topptur jeg fikk :?

Aldri mer fjelltur i august (det er ikke fyrste gang jeg har hatt møkkavær i august).

Satt å fulgte med på oppdateringer fra yr.no ista over Ringstindene, meldte riktig så fint vær fra 12 og utåver for morgenen, men i vær-oppdateringa som kom 17.15 ble det helomvending. Har vært en dårlig august i år gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med tretthetsbrudd i bekkenbeinet i hele våres og i sommer, og ble bra nå i slutten av juli. Har vært på et par fjellturer i sommer, bl.a. Kvitskardstind og forsøk på Vestre Torfinnstid. Skal masse på tur, men først er det Birken :?:

On topic: Gratulerer gutter!! Skikkelig knalltur dette!! Vi må ta den sammen en gang, alle tre. Dere har vel bare godt av en til Sagi-travers :? Flott pan. bilde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.