Gå til innhold
  • Bli medlem

Skytebaner utenom åpningstid


Espen K

Anbefalte innlegg

Hvis en skytebane er åpen uten at det er noen der, og jeg har med egne blinker, ammo osv.. Kan jeg da legge meg på banen og brenne av noen skudd, eller risikerer jeg deng fra grunneier/skyteklubben som eier banen? Så lenge det ikke er søndag eller langt på natt burde det vel ikke være et problem, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette varierer nok endel fra bane til bane. Men det står nok oppslag på banen om den er stengt eller ikke, og evt. til hvilke tidspunkt. Ofte kommer det an på om banen ligger nær tettbebygd strøk osv. Da er det ofte egne skytetider, og banen er stengt utenom dette. Dette er selvsagt pga. støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skytebaneinstruksen (som er godkjent av politiet) sier en del om hvordan dette skal foregå. Bl.a. noe om skyteledere....

Det er IKKE fritt fram for hvem som helst på en skytebane! Derimot er det helt lovlig å skyte på privat eiendom dersom du har lov av grunneier og det ellers foregår på en sikker måte...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok flere baner i oslo området som har åpent for skyting store deler av dagen.

Dette er ofte kun for medlemer og skal du skyte alene er det krav om skyteleder kurs. Dette kan nok det lokale skytterlag hjelpe deg med.

Sjekk opp med hvilke lag som ligger rundt der du tenker på. Oslo øst/vest? kontakt dem meld deg inn så får du nok tilgang til banen medlemskap koster nok ikke mer en noen få hundre lapper i året. Da kan det hende du får nøkkel til banen og kan skyte innen for den tiden banen er åpen. Er du heldig kan du også bruke lagets elektroniske skiver så lenge det ikke er ren "cowboy" skyting du skal bedrive.

skytterbaners naboer er ofte svært flinke til å følge med på om tidene til banen overholdes så det er viktig å følge disse for ikke å hisse på seg folk som kan få banen stengt.

I oslo er det vel Oslo østre, Løvenskold (ikke navn på lag, flere lag bruker denne banen), Asker og Nordstrand som er de største lagene. Ellers finnes det mange på romerike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.