Gå til innhold
  • Bli medlem

Hytte til hytte, betaling og str på sekk?


Sunniva

Anbefalte innlegg

Om to dager skal jeg begynner sommerens vandring på Hardangervidda, planen er å gå fra hytte til hytte for å kunne bære svært lette sekker. Tidligere har jeg kun overnattet på hytter tilknyttet DNT, men denne gangen skal vi også overnatte på en del private hytter som gir rabatt til DNT medlemmer. Det jeg lurer på er om noen vet hvordan man betaler på disse hyttene? Kan man bruke engangsfullmakt eller kort, eller må man ha med seg kontanter? Skal bl.a innen Stiguv og Heinseter hvis det hjelper på svaret.

Lurer også på hvor liten sekk jeg kan klare med med, bør det gå bra med en 45L på 5-6 dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finn fram alt du skal ha så ser du fort hvor stor sekk du trenger. Har vært på ukestur på vidda med 30-liters sekk, og vi sov ute. 45 l burde funke helt fint sålenge du ikke skal ha med enorm sminkepung og et nytt skift hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Er ganske kjent i området der du skal gå.Har akkurat kommet hjem fra en 5 dagers tur der, og har vært der 3 ganger før.Var flott vær der nå; omtrent den eneste fine uken i sommer. :)

Heinseter, Rauhelleren,Tuva og Krækkja tar kort.Det gjorde ikke Stigstuv forrige gang jeg var der. dvs 2 år siden. Ta med litt kontanter: det brukes ikke betalingsfullmakt på betjente hytter. Heinseter er den dyreste hytta på Hardangervidda, men veldig koselig.De andre ligger ikke så langt unna i prisnivÅ:Beregn 800-900 per person i dobbelrom med middag, frokost og matpakke.Litt billigere om dere tar sovesal.Desverre alt for liten konkurranse; så de kan ta hva som helst. Stigstuv er utrolig koselig og med et helt fantastisk vertskap; en opplevelse å være der.Også kjekt på de andre hyttene i området.

Jeg reiser alltid med 60 l sekk, pakker du etter pakkeliste på DNT blir det fort litt å ha med. Men viktigst er vekten; mellom 07-12 kilo bør den være. Husk at det kan ta på knær og ben om dere er uvant å gå med sekk i mange timer; så jo, lettere jo bedre.Et tips: ta med litt vaskepulver; de fleste hytter har gode vaske og tørkerom slik at ting blir tørt til dagen der på.

Og husk; ta på gnagsårplaser og tape oppe før dere går;det er et must...:)

Håper der får en flott tur; det er virkelig nydelig der oppe..og lettgått og fint.

Kos dere!

Hilsen Maxima

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.