Gå til innhold
  • Bli medlem

Håndlaget jakt/fjellsko


jegern

Anbefalte innlegg

Annonse

Dersom det viktigste er at skoen er uten membran ville jeg sjekket ut svenske Lundhags. De produserer sko som ligner på de i linken over, men selges på XXL noe som bedrer pris og tilgjengelighet. Skoene er likevel dyre, men jeg har hørt om flere som sender disse skoene inn for resåling, da selve skoen "aldri" slites ut. Jeg har selv et par Lundhags Syncro High og er svært fornøyd sålangt. Skoen er brukt ca 4-5 timer daglig i to uker i sommer, på alt slags underlag. De anbefales på det varmeste!

Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også god erfaring med Lundhags, men bare husk at skoene kan "krympe".

De er nesten uslitelige, men det virker som at de blir litt mindre med årene. Jeg har hørt at mange andre har gjort den samme erfaringen. Kjøp dem gjerne litt romslige og legg i en sole eller bruk et ekstra par ullsokker. De er også ganske kalde hvis du bruker dem i snøen eller om vinteren, men apsolut verd pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også god erfaring med Lundhags, men bare husk at skoene kan "krympe".

De er nesten uslitelige, men det virker som at de blir litt mindre med årene. Jeg har hørt at mange andre har gjort den samme erfaringen. Kjøp dem gjerne litt romslige og legg i en sole eller bruk et ekstra par ullsokker. De er også ganske kalde hvis du bruker dem i snøen eller om vinteren, men apsolut verd pengene.

Det er vel fordi Lundhags er de eneste som bruker svinelær, som krymper over tid. Andre varianter i kraftig lær uten membran er Varg sine Isogaisa og Rastegaisa.

Det viktigste er uansett å finne et par som passer foten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også god erfaring med Lundhags, men bare husk at skoene kan "krympe".

De er nesten uslitelige, men det virker som at de blir litt mindre med årene. Jeg har hørt at mange andre har gjort den samme erfaringen. Kjøp dem gjerne litt romslige og legg i en sole eller bruk et ekstra par ullsokker. De er også ganske kalde hvis du bruker dem i snøen eller om vinteren, men apsolut verd pengene.

Det er vel fordi Lundhags er de eneste som bruker svinelær, som krymper over tid. Andre varianter i kraftig lær uten membran er Varg sine Isogaisa og Rastegaisa.

Det viktigste er uansett å finne et par som passer foten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.