Gå til innhold
  • Bli medlem

Faktisk størrelse på Norrøna storsekker med og uten sidelommer?


Anbefalte innlegg

Noen som vet om sidelommene på Norrøna Recon 125 liter og Para Ranger 120 liter er tatt med i total antall liter og vekt?

Ser blant annet på nettsidene til Bergans at de regner med sidelommene i total antall liter og vekt på deres Alpinist, men finner ingen info om dette på sidene til Norrøna.

Ser på nettsidene til Norrøna at hvis man lager en dagstursekk av sidelommene er den 32 liter.

Betyr dette at selve sekkene er 93 og 88 liter?

Isåfall kan de jo sammenlignes med Arc'teryx Bora 95 ol i størrelse uten sidelommene.

Forresten lurer jeg på antall liter på sidelommene til Alpinist II og, noen som har hørt med Bergans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv en reconpack 125 ltr, høvlet gjennom papirene som fulgte med og: Det står ikke noe annet en at totalt volum i sekken er 125 ltr. Det må være med alskens lommer og kammer på sekken vil jeg tro...?

Syns sidelommene på sekken er geniale da de rommer så mye, enkel adkomst til div utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg trodde.

Har lest en del om diverse sekker på forumet i det siste og der er det en del som sier at Bora 95 er passe stor, men Para Ranger og Recon Pack er ALT for stor.

Skjønner ikke dette. Etter mine beregninger er Para uten sidelommer fire liter MINDRE enn Bora 95 regular og Recon er KUN en liter større.

Noen som kan forklare?

Kan ikke skjønne annet enn at hvertfall Para og Bora er ganske like. Para blir vel fort nesten like lett uten sidelommene også?

Er for tiden på jakt etter ny sekk og står i hovedsak mellom disse tre.

Alle passer meg godt. Jeg heller mot Para, men har ikke fått sett like godt på den som Bora 95.

Hvordan er Para i forhold til Bora når det gjelder plass, romløsninger ol. uten sidelommer?

Er det forresten kurant å bruke Para uten sidelommene? Ikke noe som blir flisa opp i kontakt med trær el?

Virker veldig praktisk og ha en sekk på 88liter som blir 120 liter med sidelommene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om sidelommene på Norrøna Recon 125 liter og Para Ranger 120 liter er tatt med i total antall liter og vekt?

Forresten lurer jeg på antall liter på sidelommene til Alpinist II og, noen som har hørt med Bergans?

I følge Oslos Sportslager er sidelommene på Para Ranger 16 L, så det stemmer jo med hva de over mener..

http://www.oslosportslager.no/produkt/para-ranger-synkron-pack-120-l-ryggsekk-5329.aspx

Jeg prøvde i våres å finne ut størrelsen på Alpinist sine sidelommer, kontaktet Bergans uten å få svar.

Skjønner ikke dette. Etter mine beregninger er Para uten sidelommer fire liter MINDRE enn Bora 95 regular og Recon er KUN en liter større.

Noen som kan forklare?

Nei, det kan jeg nok ikke. Jeg endte opp med Bora fordi jeg ville ha en sekk på 90-100 uten sidelommer. Dessuten satt sekken svært godt på ryggen og det minimalistiske designet likte jeg veldig godt.

Er det forresten kurant å bruke Para uten sidelommene?

Ja, jeg så på sekken i våres og det skulle nok ikke by på noen problemet. Heller kun fordeler med å ta av sidelommene, ettersom sekken blir smalere.

Lykke til i sekkejakten!

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter å tro at hver sidelomme på Para Rangeren er 16 liter! En kompis av meg har denne sekken og selve volumet i sekken, ikke medregnet sidelommene, er litt større enn min 100 liters Norrøna Synkron. Det vi har kommet frem til er at hver enkelt sidelomme er 8 liter, noe som blir totalt 16 liter for begge! Selve sekken blir da på 104 liter og det stemmer bra samenlignet med min sekk. At det står at sidelommene hver er på 16 liter og at begge gir en sekk på 32 liter må være en skrive/reknefeil på sidene til Norrøna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.