Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan er terrenget fra Kongsvoll til Reinheim?


kimble

Anbefalte innlegg

Dersom værvarslet blir bedre vurderer jeg og en kompis å ta en tur opp på Snøhetta. Planen er å ta toget til Kongsvoll og følge DNT stien opp til toppen via Reinheim hytta. Ingen av oss har vært i området før, men kartet og ryktet tilsier at det er mye stein. Er det lett å finne noen grønne lommer for telt? Hvordan er det med mygg og moskus? Hvordan er DNT stien? Mye myr?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ei stund siden jeg har vært der nå, men etter det jeg husker så er det rel tørr og fin sti innover til Reinheim, grønt m/ vierkratt til "avkjøringa" til Kaldvellsjøen, lettgått og lite vegetasjon videre til Reinheim. Lite myr. Mye storsteinet ur fra Reinheim og videre oppover til Snøhetta. Tror det skal være brukbare teltplasser hele vegen fra Kongsvoll til Reinheim. Om det går an å telte nærmere Snøhetta f.eks. ved flatene ved Fisketjønna husker jeg ikke riktig.

Moskus kan dere treffe på, men tror ikke det skal være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har gått der en gang på sommeren og en gang på vinteren. Jeg vet ikke hvordan det er med teltplasser og detaljer om vegetasjon, men jeg husker det som en fin sti helt fra toget og opp til hytta.

Som en kuriositet kan jeg fortelle at jeg selv så Moskus da jeg gikk. Men en venninne av meg gikk noen år senere og fikk Moskus litt nært innpå seg. Dermed klatret de begge to (de var to damer på tur i lag) opp på et hyttetak. De kom seg ned og det ble med skrekken.

God tur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntak av litt regn på fredag når vi gikk fra Kongsvoll til Reinhiem og null utsikt fra toppen av Snøhetta ble det en veldig bra tur! På vei ned fra Reinheim gikk vi rett på en Moskusflokk. Grunnen var steinete så vi måtte passe på hvor vi satt beina og når vi så opp stod det en flokk moskus 15 meter fremfor oss :D Vi rygger ærbødig tilbake noen meter, gravde kameraet opp fra sekken (som selvfølgelig lå helt nederst!), knipset noen bilder og gikk rundt de.

For å svare mine opprinnelige spørsmål:

Det er veldig flatt og fint å gå fra Kongsvoll til Reinheim med flere fine teltplasser. Etter Reinheim er det noen få plasser på vei opp til Snøhetta, men ikke så mange og det blir selvfølgelig færre jo høyere man kommer. Vi møtte som sagt på moskus, men de var veldig snille :-) Det hadde regnet ganske mye dagene før vi gikk oppover så det var en del mygg og fluer. Heldigvis blåste det akkurat nok til å holde dem unna mesteparten av tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.