Gå til innhold
Peremann

Primus Omnifuel- filter

Anbefalte innlegg

Hei !

Etter en litt uheldig episode i Jotunheimen ( ikke spør :? ) måtte jeg fjerne filterert som sitter nederst på fuel røret, altså det som sitter på selve pumpen. Den brenner nå som gull, prøvde å sette på et nytt filter, men det er jo dønn umulig !

Spørsmålet blir da: ettersom det sitter et filter til på slangen, er det tvingende nødvendig å ha et filter der???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

brenner du med bensin kan du sikkert overleve uten filter, brenner du med noe annet vil jeg absolutt anbefale filter. en syl er tingen for å få ut filteret. rå makt er metoden for å få inn et nytt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Å få det ut gikk greit, jeg mener nå bestemt at jeg brukte rå makt, virker som om jeg må gå over til brutal vold :?

Forøvrig er jeg litt nostalgisk så jeg brenner tennvæske. Må stikke innom å få tak i et rep set med filter ja......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ett råd forrige dagen som kan være av interesse.. hvis man velger å bruke filter så kan det være smart å bruke det som er i flaska (enig i vurdering om vold og vaselin). Dette filteret er egentlig også overflødig om man kun bruker ren bensin men fordelen er hvis det finnes rusk i flaska osv, som man ikke ønsker å ha inn i dysa. Filteret som sitter ved regulatoren i brenneren kan det være smart å fjerne uansett da det kan smelte ved hard brenning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.