Gå til innhold
  • Bli medlem

Godt fiske i sør..?


terje S

Anbefalte innlegg

Jeg og et par kamerater skal ut på den årlige fisketuren og lurer på om noen vet om et vann hvor fisken er sulten? Vi kan godt kjøre noen timer fra østlandet for å komme dit. Vi sover i telt og alle har bein å gå på..

Vi var i Sandhaug-området sist sommer, uten særlig hell. Er litt kjedelig å dra midt oppå Hardangervidda hvis fisken ikke er villig..!

PS! hvis du vet om et godt vann, men ikke vil dele med alle...send en mail til meg :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal noen opplyse om eller dele informasjon om gode fiskevann med deg eller andre? Da varer de ikke lenge når alle skal dit. Dessuten forferdelig latskap - komme til dekket bord. Nei gleden er å utforske områder å høste egne erfaringer. Mine gode fiskevann i fjellet jeg kjenner etter år men utforsking og flere bomturer vil jeg ha for meg selv.

PS: Ikke nok med at du får tips om Skrim du skal vite hvilket vann også - ennå så kort vei du/dere har for å utforske området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal noen opplyse om eller dele informasjon om gode fiskevann med deg eller andre? Da varer de ikke lenge når alle skal dit. Dessuten forferdelig latskap - komme til dekket bord. Nei gleden er å utforske områder å høste egne erfaringer. Mine gode fiskevann i fjellet jeg kjenner etter år men utforsking og flere bomturer vil jeg ha for meg selv.

PS: Ikke nok med at du får tips om Skrim du skal vite hvilket vann også - ennå så kort vei du/dere har for å utforske området?

hehe...nå har jeg vært på kryss og tvers av både skrim, ble, veggli og hardangervidda, så den krasse og spydige tonen din kan du legge igjen i en annen post. Hvis jeg skal ta meg en kveldstur til skrim for å fiske, foretrekker jeg fisk på kroken.

og til info..et vann blir ikke fisketomt hvis tre personer drar opp noen fine fisk hver.. dessuten slipper vi det meste ut igen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at man bør utforske selv - spesielt i et område som Skrim der vannene ligger veldig tett inntill hverandre.

Siden Terje ikke har hatt lykken med seg, så har jeg sent han tips om noen vann han kan prøve i en PM. Vedlagt er en ørret tatt i et av disse vannene sist helg på en #2 mepps spinner. Ikke den største, men det finnes mange slike i noen av vannene inne på Skrim. Rød og fin i kjøttet :?:

post-6481-13347463726_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er verken krass eller kynisk - men generell motstander av at folk prøver seg å spørre etter gode fiskevann og også de tipser om gode fiskevann.

og til info..et vann blir ikke fisketomt hvis tre personer drar opp noen fine fisk hver.

Du ser ikke poenget - hadde det bare vært 3 fiskere. Et tips blir tipset 3 nye fiskere som igjen tipser 9 nye og sånn fortsetter det med att vannet får alt for stort fiske press. Som regel mindre vann som ikke tåler det - dessuten er det lite hyggelig og vandre langt av gårde for å treffe en kø med 6 andre fiskere ved et lite vann.

hehe...nå har jeg vært på kryss og tvers av både skrim, ble, veggli og hardangervidda

Du sier du har vært på kryss og tvers - da må du jo kjenne godt til mange gode vann?

Vi var i Sandhaug-området sist sommer, uten særlig hell. Er litt kjedelig å dra midt oppå Hardangervidda hvis fisken ikke er villig..!

Er det fiskelykken som mangler eller at fisken ikke er bitevillig når du har vært der? At de ikke er bitevillige den dagen kan jo skje i alle vann og også ha noe med hvordan du fisker å gjøre. Kanskje prøve å utforske andre og bedre fiskemetoder? De fleste vann har fin fisk bare du klarer å lure den.

Hvis jeg skal ta meg en kveldstur til skrim for å fiske, foretrekker jeg fisk på kroken.

hehe... javel før i tiden var det fiskedammer enkelte steder - da var det enkelt.

PS. Tror det er 3 Terjer i denne tråden og to er fra Kongsberg :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal noen opplyse om eller dele informasjon om gode fiskevann med deg eller andre? Da varer de ikke lenge når alle skal dit. Dessuten forferdelig latskap - komme til dekket bord. Nei gleden er å utforske områder å høste egne erfaringer. Mine gode fiskevann i fjellet jeg kjenner etter år men utforsking og flere bomturer vil jeg ha for meg selv.

PS: Ikke nok med at du får tips om Skrim du skal vite hvilket vann også - ennå så kort vei du/dere har for å utforske området?

Kvifor ikkje??? Han spør vennleg om nokon kan dela fiskevatn med han, ingenting å bli opprørt over det er det vel?? Mange fiskevatn har godt av å bli fiska i, og bør ha eit visst uttak. Slike vatn deler eg gjerne med andre. Andre vatn har liten tetthet og bør ha eit begrensa uttak, slike vatn delar eg ikkje med andre.

Utforsking av ukjente vatn vert det uansett alltid, men kan vera greit å veta om nokon som gjer matfisk dersom alt anna feiler.

Fiskeinfo:

Har dåke tenkt på Sirdalen? Innover frå Rosskreppfjorden er det mange småvatn og bekkar med ein del fisk i, søk på fiskersiden.no eller fluefiske.net for tips.

For fiskeinfo, sjekk ut:

http://www.sportsfiske.nu/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.