Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva bør jeg ha i slukboksen?


GeirGeir

Anbefalte innlegg

Har fisket en del i det siste, og funnet ut at jeg må få inn noe nytt i slukboksen, da mye av det jeg har er gammelt og utslitt. Fisker for det meste etter ørret i fjellet. Noen som har noen tips til hva jeg bør ha i slukboksen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som han over skriver. Kobber og rødt fungerer alltid. er det jeg har mest av. og da gjerne fra 4 og opp til 25g møresild og lilleauren. Samme spinner som Kjell nevner er også min beste. Ellers også glad i spinnere som er helt blanke.

Ellers messingfarget spinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 Mepps spinnere (hhv svart m gule prikker og sølv med rød prikker i størrelse 1), Sølvkroken som tidligere nevnt og da vil jeg tilføye Lillauren i grønn/svart/sølv med flash, et par tre Rapala wobblere i de minste størrelsene (bare en treblekrok bak), noen lette blysøkker som du kan montere litt foran på fortommen hvis du vil dypere :P , og kanskje en dupp og 3-5 våtfluer (greenswells, zulu silver, heckan peckan, telemarkskongen og ikke minst march brown). Har prøvd Dirty Harry sluken, som er omtrent som ei atomsild bare slankere, men for lite til å si om den er så bra som de påstår. Kaster iallefall langt :wink:

Men.. gamle, slitte sluker fisker mye bedre enn splitter nye :lol: Kan prøve Sølvkrokens nye serie som har blitt hamret litt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.