Gå til innhold
  • Bli medlem

Toroposer vs. Real turmat


Temake

Anbefalte innlegg

Hei. Hvis en skal spise 4 stk. Real turmat middager om dagen går det kr. 200,- (XXL) bare på middager.

Noen som har tips på annet, ev. hvordan sprite opp Toroposene litt?

Eventuelle andre middagsretter som er lette og små før de blir laget - og store og tunge når de er kokt?

Variasjon er jo ok...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med fire poser REAL om dager er du iallefall drit lei etter en og en halv dag :wink:

Fordelen med REAL -eller annen frysetørret mat- er at det tar kortere tid og krever mindre gass/brennstoff. Er ikke det et problem fordi du bruker bål, eller er glad i å bære mye gass, er alt som skal koke litt lenger et greit alternativ. Pastaen til Toro er jo grei, det samme med div supper som kan gjøres litt tyngre med litt potetmos/pasta/ris og en skvett flytende margarin/olje.

Men hva skal du drive med siden du planlegger å spise så mye middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt mye toro på tur, det jeg gjør er å steke og tørke kjøttdeig og ha med ekstra ris, dette blir godt og mettende.

Du kan jo også tørke mye annet snacks som sopp og grønnsaker som du kan putte oppi.

Variasjon har du jo i utvalget til toro, men pass på å ta de posene med maks 10min koketid.

For å spare drivstoff koker du opp, slår av, venter 10min, gir det en ny oppvarming, så er det klart for mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fire poser REAL om dager er du iallefall drit lei etter en og en halv dag :wink:

Fordelen med REAL -eller annen frysetørret mat- er at det tar kortere tid og krever mindre gass/brennstoff. Er ikke det et problem fordi du bruker bål, eller er glad i å bære mye gass, er alt som skal koke litt lenger et greit alternativ. Pastaen til Toro er jo grei, det samme med div supper som kan gjøres litt tyngre med litt potetmos/pasta/ris og en skvett flytende margarin/olje.

Men hva skal du drive med siden du planlegger å spise så mye middag?

Vi er 2 voksne og 2 barn som skal ha en pose hver om dagenom dagen.

Har levd på Real før og vet at det smaker likt av hele smørja etter 3 dager................

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med Toro pannekakemiks. Det slår alltid an på tur! Ellers lager jeg gjerne ferdig omelettrøre som jeg oppbevarer i drikkeflaskene mine. Bruk fantasien og du kan nyte et herremåltid på tur. Ellers er jo havregrøten et perfekt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips på annet, ev. hvordan sprite opp Toroposene litt?

Bacon, spekemat ol fungerer godt i toropose.

Sjølv har eg alltid med turka grønnsaker. Brukar å turke ei pakke med amerikansk grønnsaksblanding (ertar, gulrøtter og mais). Veg nesten ingenting turka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappask med rist på toppen, og åpning på eine sida nede ved golvet. Ein vifteovn (mest mogleg luft, minst mogleg varme) står og bles inn i åpningen slik at lufta går opp gjennom rista. Brukar same opplegget til frukt. Epler stikk eg ut kjerna og skjer i skiver som eg heng opp på pinnar som eg stikk gjennom pappasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.