Gå til innhold
  • Bli medlem

MYGGMIDDEL


Rikke

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan anbefale myggmiddel som virker. Skal på fisketur i neste uke og regner med at knotten ikke lar oss være i fred. Mulig at også kleggen dukker opp. Takknemmlig for tips!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker et fra Guideline. Denne holder alt på god avstand, men tror at det har blitt forbudt å selge det iår for jeg finner det ikke noe sted :D Husker ikke DEET prosenten, men mener den ligger på rundt 16-18 :D . Har funnet noen på eBay fra butikker i UK som reklamerer med alt fra 20-50% DEET, men det er kanskje ikke helt lovlig å importere disse...?

Tommelfingerregel er at jo høyere prosent DEET, dess bedre fungerer det mot mygg, knot, osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fra Guideline er blitt forbudt ja. Innholdet av DEET var "litt" høyere enn angitt. PÅ pakken står det 13% DEET, men tester viste ett innhold på nesten 90%....

Myggmelk er førøvrig et meget bra middel. Også kallt Mygg A. Eller no sånnt.

RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk jungelolje (svenske djungelolja)! Beste som finnes! Lukter godt også. OFF har en variant som selges i daglivarebutikker (hvertfall Kiwi). Har selv en som jeg kjøpte i Sverige, men har også kjøpt en del av det i Finland.

Vet ikke hvor mye DEET det inneholder, har vel heller aldri brydd meg; da jeg vet at jungelolja fynker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke tar helt feil er vel maks DEET innhold i Norge 20%. MYGGA inneholder 19% hvis jeg ikke husker feil. I Sverige er maks DEET innhold 30% og i Finland 90% har jeg hørt.

Helsemyndighetene har sikkert en god grunn og forklaring til hvorfor maks DEET innhold er kun 20% i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den aller aller beste jeg noen gang har forsøkt, er en roll on som heter OFF. Den inneholder 19-20% DEET. Testet en med 55% engang.. kjøpt i Malaysia. DEN var effektiv. Men om den var sunn for kroppen? Neppe... :)

Høyt DEET innhold skal visstnok være aller mest usunnt å smøre inn små barn med. En voksen kropp tåler det bedre. Men er vel som med det meste. Brukes med måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fly-Rite Insect repellent, er det desidert beste synes jeg. Ikke så lett å få tak i, men har fått tak i det på en sportsbutikk på Stjørdal. Tror en del "fiskebutikker" kan ha det. Hele konseptet kan virke ganske brutalt, og bare flaska kan skremme bort myggen. Liten grå flaske med en knallgul/grønn selvlysende etikette, med grønn sklrift. Der står det balnt annet:

Keep iut of reach of children. May damage furniture, plastic, syntetich fabrics and paint. Kepp away from eyes, lips and mouth.

Uansett så har ikke jeg hverken sett, hørt eller kjent lukta av hverken mygg, knott eller andre flyvende greier med den på.

Jeg kjøpte den på Sakshug Sport på stjørdal, og en gang på en Intersport butikk i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off Djunglegel har jeg gode erfaringer med. Som sagt så lukter den ikke så ille heller. Jeg har brukt den som erstatning for etterbarberingsvann faktisk. Jeg var på fisketur og ble bedt på fest av noen lokale skjønnheter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Siste Stikk dette middelet er helt rent uten giftstoffer. Lagd kun av eteriske oljer og olje fra Struts. fabrikken som lager det heter NEO Norske eteriske oljer og ligger i Alvdal Nordøsterdalen. Siste stikk har vært på markedet i 10 år. Så rent at det kan brukes på barn fra 3 måneder og smøres rett på hunder som er plaget av mygg og knott. GÅ INN PÅ NETTSIDE NEOOILS.NO Her kan du lese mer og finne ut hvor du får kjøpt det. Lettest å få tak i iHedmark og Sør Trøndelag.Dette er et svært effektivt middel .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off Djunglegel har jeg gode erfaringer med. Som sagt så lukter den ikke så ille heller. Jeg har brukt den som erstatning for etterbarberingsvann faktisk. Jeg var på fisketur og ble bedt på fest av noen lokale skjønnheter. :!:

haha... den var god. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Har nå kommet hjem etter noen fantastiske dager på fjellet. Fikk masse fisk! Bare på ett par timer fikk vi hele 36 ørret av god størrelse!!! Men tilbake til saken; MyggA er å anbefale. Det vrimlet av store mygg, men de bet oss ikke :cry:. Takk for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.