Gå til innhold
  • Bli medlem

Rimelig turbukse?


dbrownie

Anbefalte innlegg

Heisann.

Er på leting etter en grei turbukse som koster under 1000kr.

Trenger ikke vær goretex da jeg har en goretex dress fra før å denne blir for varm på varme dager.

Bruker størrelse XXL så det bør være litt størrelse på denne.

Bruksområde: fjelltur å fiske på sommern å kanskje rypejakt på varme høstdager.

Noen med ett godt tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en Gaupabukse fra Wistex, som brukes endel sommerstid.

Den er noenlunde vindtett, tørker raskt, og er meget billig. Koster vel 299 eller 399 til vanlig. Den holder i massevis for meg i godvær. Har noen andre bukser utenom som brukes ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gaupa er etter min erfaring middelmådig kvalitet, dårlige sømmer og knapper.

dessuten tror jeg ikke du får tak i de mer, wistex gikk konk.

anbefaler bergans kikut til 399kr amfibi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ei Gaupa bukse på Wistex ifjor. Litt på trass, bare for å bevise for meg selv at slike bukser ikke holder mer enn et par turer før et eller annet ryker. Bank i bordet, den holder ennå og det til tross for at den har vært litt hardt brukt. Når denne buksa tar kvelden, tror jeg nok den neste buksa også blir i det lavere prissjiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Mountain Hardwear Mesa der beina kan tas av, slik at det blir en shorts. Er bra vindtett, og tørker fort. Den bruker jeg stort sett hele tiden på godværsdager når jeg ikke går i kun shorts. Når det er varmt løsner jeg bena og stapper de ned i sokken.

Kjøpte den i USA for ca. 4-500 kroner. Vet ikke om de har akkurat den her, men anbefaler absolutt en "convertible" bukse. Geniale greier om sommeren siden den kan brukes som shorts, mens det fungerer veldig fint som ren bukse på de litt kjøligere høstdagene. Bruker mer solide bukser ellers, naturlig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.